Zatiaľ ako najvýkonnejšia alternatíva SUV od Porsche vychádzalo Cayenne Turbo. Teraz trón preberie Cayenne Turbo S. Práve magické S na konci určuje, s čím sa na ceste stretávame.

Nápis na kufri je však jedinou vizuálnou zmenou v porovnaní so slabším Turbom. Turbo S prináša nové 21-palcové zliatinové disky, ktoré si postupne nájdu cestu aj k ostatným modelom. Zo začiatku budú exkluzívne pre vrcholný model.

Najzaujímavejšiu zmenu skrýva predná kapota. Motor je prevzatý z Panamery Turbo S. Dostal však niekoľko podstatných úprav. Základom bolo zvýšenie plniaceho tlaku turba spojené s priepustnejším nasávaním a preprogramovanou riadiacou jednotkou.

Všetky spomenuté zmeny spôsobili nárast výkonu o 37 kW (50 k) na celkových 410 kW (550 k) oproti Turbu. Za výkonom nezaostal ani krútiaci moment. Ten vzrástol o nezanedbateľných 50 Nm na 749 Nm.

S takými výkonovými parametrami sa medzigeneračne Cayenne Turbo S zlepšilo v zrýchlení o 0,2 sekundy a maximálna rýchlosť sa posunula hore o 5 km/h. V absolútnych číslach to znamená stovku za 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 283 kilometrov za hodinu.

Porsche udáva na hmotnosť auta a výkon aj slušnú kombinovanú spotrebu, 11,5 litra benzínu na sto kilometrov. Hodnota je presne rovnaká, akú má aj slabší Cayenne Turbo. Emisie CO2 sa dostali na 270 gramov každý kilometer. Na nemeckom trhu sa dodávky začnú v januári 2013 a cena bola stanovená na 151 702 eur.

Foto - Porsche