Pod kapotou oboch modelov M50i bude rovnaký agregát s označením N63. Má usporiadanie V8 a objem 4,4 litra. Dosahovaný výkon je 390 kW (530 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 750 Nm. Maximum krútiaceho momentu je dostupné od 1 800 do 4 600 otáčok za minútu.

Nárast výkonu oproti xDrive50i je až 50 kW (68 k) a krútiaci moment vzrástol o 77 Nm. Motor je spojený s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Na zadnej náprave je štandardne M-Sport diferenciál.

V reči dynamických parametrov to znamená zrýchlenie na stovku pri X5 M50i v priebehu 4,1 sekundy. Ťažší a väčší model X7 M50i potrebuje na dosiahnutie rovnakej rýchlosti 4,5 sekundy. Pri použití celoročných pneumatík majú oba modely obmedzovač nastavený na 210 kilometrov za hodinu. V prípade letných pneumatík je posunutý na 250 kilometrov za hodinu.

BMW X7 M50i - prístrojový panel pripomína motorizáciu Zdroj: BMW

Oba modely M50i získali okrem vyššieho výkonu aj vylepšené nastavenie podvozku. Všetky časti sú prispôsobené vyššiemu výkonu. Pre X5 M50i bude štandardnou výbavou adaptívny M podvozok, ale X7 bude mať vzduchové odpruženie oboch náprav. To je pre X5 v ponuke príplatkovej výbavy.

Výroba najvýkonnejších modelov sa začne v auguste tohto roka, takže na jeseň sa dostanú k prvým zákazníkom.

BMW X5 M50i - má viac výkonu ako xDrive50i Zdroj: BMW