Prístup k znižovaniu objemu je podobný ako u Fordu či Renaultu. Miesto objemu 1,6 litra je iba liter a miesto štyroch valcov sú tri. Výkon nového trojvalca je rovnaký ako predtým v prípade 1,4-litrového atmosférického agregátu. Dosahuje 74 kW (100 k). Najväčší štvorvalec ale v i20 nekončí, zostane pre kombináciu so štvorstupňovou automatickou prevodovkou.
Výkonnejší litrový trojvalec ponúkne až 88 kW (120 k) a 172 Nm. Bude kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Priame vstrekovanie paliva je schované pod označením GDI, ktoré spolu s prepĺňaním a menším objemom má malému hatchbacku zabezpečiť nižšiu spotrebu v porovnaní s rovnako výkonným atmosférickým motorom.
Malý motor T-GDI spĺňa emisnú normu Euro 6 a na Slovensku je v ponuke iba s najvyššou výbavou Style. Obsahuje 16-palcové zliatinové disky, lakťovú opierku, automatickú klimatizáciu a viacero možností príplatkovej výbavy, ako panoramatické strešné okno a navigačný systém. Základná cena je 14 890 eur.
V Nemecku je litrový trojvalec s 88 kW spojený ešte so špeciálnou sériou Sport. Dávnejšie značka pre trh predstavila model N-Sport s vylepšeným 1,4-litrovým atmosférickým štvorvalcom dosahujúcim 85 kW (115 k). Nová séria ho prekonala o 3 kW (5 k).
Hyundai i20 Sport - zníženie o 20 milimetrov a 18-palcové disky sú najvýraznejšie Zdroj: Hyundai
Nemecký i20 Sport je posunutý o 20 milimetrov bližšie k zemi a stojí na 18-palcových diskoch OZ Superturismo. Biela farba karosérie je ozvláštnená modrými bojovými pásmi na bokoch a sivým pásom cez stred auta, či okolo blatníkov. Nemecký model stojí 19 990 eur.