Presun Chrysleru pod krídla Fiatu zdá sa pomohol aspoň vzniku ozajstných šialeností, medzi ktoré Demon rozhodne hrdo patrí. O jeho existencii sa tradovali už pár mesiacov mýty, ktoré takmer všetky potvrdilo predstavenie na autosalóne v New Yorku.
Masívna karoséria získala ešte širšie blatníky a čiernu kapotu. Matná čierna nie je iba kvôli efektu. Má eliminovať odlesky pri hladení na trať a na semafor na štarte šprintu. Dá sa povedať, že práve na šprinty je Demon stavaný.
Dodge Challenger SRT Demon - v závere šprintu má 224 kilmetrov za hodinu Zdroj: Dodge
Má všetky predpoklady zvládnuť tradičnú disciplínu, drag na štvrť míle, za 9,65 sekundy. Na 60 míľach za hodinu, čiže na 96 kilometroch za hodinu je za extrémny čas 2,3 sekundy. Čas je podmienený použitím špeciálnych pneumatík. Pri zrýchlení sa môže stať, že Demon dvihne predok do vzduchu.
Motor s objemom 6,2 litra má kompresor s produkuje až 618 kW (840 k) a krútiaci moment 1040 Nm. Agregát potrebuje aj veľa vzduchu, ktorý zabezpečuje najväčší otvor na kapote, ktorý si zaslúžil aj vlastné meno Air Grabber.
Dodge Challenger SRT Demon - na kompresore je malý démoník Zdroj: Dodge
Okrem zvýšeného výkonu sa podarilo pri konštrukcii ušetriť až 100 kilogramov oproti Hellcatu. Daňou za zníženie hmotnosti je absencia sedadla spolujazdca a aj sedadiel vzadu. Zaujímavé je, že Demon má zmenšené brzdy, tiež kvôli zníženiu hmotnosti. Je jasné, že toto auto bude hlavne o šprintoch, na okruh sa o trochu viac hodí Hellcat.
Dodge Demon bude obmedzený na 3000 kusov pre USA a 300 pre Kanadu.
Dodge Challenger SRT Demon - brzdy sú menšie ako na Hellcate Zdroj: Dodge