Športové verzie modelov označuje Audi písmenom S. Kúra neobišla ani dva modely s najvyššími číslami v hierarchii. Audi S7 a S8 budú dokonca zdieľať niektoré komponenty.

Audi S7 vyštartuje ku méte 100 km/h za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 km/h. Oproti základu päťmetrové auto získalo odlišné nárazníky a prahy.

Výber farieb obsahoval deväť odtieňov, teraz pribudli dva nové, modrá Estoril a strieborná Prism. Dekoračné nápisy S a V8T sú na zvyčajných miestach, na predných blatníkoch a zadnom veku kufra.

Vnútro S7 nezostalo rovnaké ako pri obyčajných verziách. Logo S sa znova opakuje na viacerých miestach a štartovacie tlačidlo dostalo červené lemovanie. Lišty na ochranu prahov pridávajú podsvietený nápis, ktorý pripomína, do ktorého modelu Audi vodič sadá.

Audi S8 dosahuje ešte lepšie výkony, čo je však od vlajkovej lodi očakávateľné. Ručička tachometra prebehne stovku za 4,2 sekundy. Vďaka vypínaniu valcov sa spotrebu podarilo stlačiť na 10,2 litra v kombinovanom cykle. V základnej výbave disponuje S8 dvadsaťpalcovými kolesami, ktoré môže príplatok o jeden palec zväčšiť.

Motor je základom oboch áut. Je použitý aj v modeli S6 a má rôzne nastavenia pre jednotlivé autá. Odrazovým mostíkom je však vo všetkých prípadoch V8 s objemom 4 litre a dvoma turbami. Vývoj prebiehal v spolupráci s automobilkou Bentley, ktorá tiež patrí do portfólia koncernu Volkswagen.

Vypínanie valcov je u Audi novinka. Podľa potreby sa vypínajú štyri valce, čo priaznivo ovplyvňuje spotrebu. Výrobca tvrdí, že spotreba ide vďaka tomu dole o 5 % a emisie sú nižšie o 10 až 12 gramov CO2 na kilometer. Spolu so Start-stop to predstavuje slušnú úsporu pohonných hmôt.

Audi S7 dostalo verziu s výkonom 309 kW (420 k) a 550 Nm. Rovnaký výkon dosahoval motor W12 montovaný do Volkswagenu Phaeton. Audi S8 má zatiaľ najvýkonnejšiu verziu pohonnej jednotky s 382 kW (520 k).

Foto - Audi