Clio RS16 už na prvý pohľad predvádza, že je iné ako bežné kusy. Okrem rozšírenia má iný nárazník vpredu. Síce stratil strieborný lak na lište evokujúcej monoposty F1, ale získal nové prvky späté s logom samotného RenaultSportu na bokoch. Slúžia aj ako hmlové svetlomety.
Vzadu sa ako najväčšia zmena javí nové prítlačné krídlo. Inú verziu znova prezrádzajú mohutnejšie blatníky, logo a tiež tmavé koncovky výfukov. O dostatočnú nápadnosť celku sa stará žltá farba, charakteristická pre rýchle Renaulty.
Clio RS16 je od RS Trophy širšie o 60 milimetrov. Hlavná zmena sa udiala pod prednou kapotou. Už tam nemá miesto 1,6-litrový turbomotor. Pohonné ústrojenstvo prešlo kompletne z rýchleho Mégane RS275 Trophy.
Agregát má až 201 kW (275 k), na prednej náprave je samosvorný diferenciál, ale hlavne v interiéri sú tri pedále a hlavica manuálnej prevodovky. Zníženie hmotnosti by malo dosiahnuť až 100-150 kilogramov oproti pôvodnému Cliu.
Renault Clio RS16 - radí sa v ňom manuálne Zdroj: Renault
Automobilka tvrdí, že auto bude len koncept. Ale v kuloároch sa šepká, že by mohlo vzniknúť pár kusov v limitovanej sérii, podobne ako Nissan Juke-R. V tom prípade by mohla byť zaujímavá situácia v boji o najrýchlejšie auto s predným pohonom na Nürburgringu.