Svoj nový päťdverový hatchback predstavuje automobilka Alfa Romeo na práve prebiehajúcom ženevskom autosalóne.
Nesie staronové typové označenie Giulietta a v portfóliu talianskej značky nahradí model Alfa 147. Znamená to, že novinka má namierené do triedy kompaktov, čo nakoniec potvrdzujú jej základné rozmery 4,32 x 1,80 x 1,46 (dĺžka, šírka, výška v mm), ako aj 2,63 mm dlhý rázvor.
O jej praktickosti zas niečo prezrádza 350-litrový objem kufra. Technický základ najnovšieho esa z Turína tvorí nová podlahová platforma. Skelet zhutňuje vysokopevnostná oceľ, na závesoch kolies zas bohato participuje ľahký hliník. Základný tón jazdným vlastnostiam udávajú prepracované predné vzpery McPherson spolu s novou viacprvkovou zadnou nápravou.
Pritom všetky verzie, od základnej až po tú najvyššiu, disponujú systémom jazdnej dynamiky DNA, ktorý vodičovi dovoľuje voliť medzi tromi režimami jazdy – All weather, Normal a Dynamic a takto modifikovať reakciu akcelerátora, riadenia aj stabilizačného systému. Giulietta využíva tiež elektronicky ovládaný diferenciál Q2. Ten pribrzďuje koleso strácajúce trakciu v prospech toho, ktoré môže využiť lepšie adhézne podmienky vozovky.
Na mieste pohonnej jednotky alternuje päť výhradne prepĺňaných motorov. Vznetové agregáty tvoria dve položky repertoára a predstavujú novú generáciu typu MultiJet – 1,6 JTDM (77 kW/105 k) a 2,0 JTDM (125 kW/170 k). Na strane benzínových motorov o priazeň zákazníka zabojujú tiež štvorvalce – 1,4TB (88 kW/120 k), 1,4TB MultiAir (125 kW/170 k) a špičkový agregát 1 750TBi Quadrifoglio Verde (173 kW/235 k). Ku všetkým motorom sa štandardne montuje šesťstupňová manuálna prevodovka, k vybraným aj automatizovaná dvojspojková.
Alfu Romeo Giulietta uvedú na európske trhy v júni tohto roku.
Zdroj: 01
Zdroj: 04
Foto - Alfa Romeo