Automobilka však už teraz uvoľnila informácie a fotky tvarov nového malého auta. Dizajnom sa zaradí medzi dynamickejšie tvarovaných konkurentov, ako Renault Clio, či Ford Fiesta. Ako základ, ktorý poskytol tvary prišiel koncept Hazumi z marcovej Ženevy.
Z konceptu pochádza základná línia aj tvary jednotlivých detailov. Najviac príbuzných prvkov však zdieľa s väčšími a staršími modelmi 6 a 3. Dizajnový jazyk Kodo, ako ho Mazda nazvala, prichádza s veľkou prednou maskou s napojenými svetlometmi. Rodina sa v tomto prípade nezaprie.
Podobná tvarová hra je rozbehnutá aj vo vnútri. Nová dvojka nepotrebuje veľa ovládacích prvkov, všetko pôsobí minimalisticky. Časť ovládačov zo stredovej konzoly nahradil displej s dotykovým ovládaním. Najviac tlačidiel tak zostalo na volante.
Do nového auta sa dostane nový motor. Pod označením 1,5 Skyactiv-D sa skrýva naftový štvorvalcový agregát s výkonom 77 kW (105 k) pri 4000 otáčkach a krútiacim momentom 250 Nm dostupným od 1500 do 2500 otáčok. V ponuke bude aj 1,5 Skyactiv-G spaľujúci benzín a to hneď s troma rôznymi výkonmi.
Mazda 2 (Demio) - veľa ovládacích prvkov nahradil dotykový displej Zdroj: Mazda
Produkcia rovnakého modelu určeného pre domáci, japonský trh sa už začala a vystupuje tam pod menom Demio. Mazda si nechala pár mesiacov pred uvedením na ostatné trhy, aby stihla vychytať muchy. Do Európy sa dvojka dostane na prelome rokov 2014 a 2015.