Fisker Karma sa už na starom kontinente objavil niekoľkokrát. Vždy však iba ako statický model na autosalónoch. Teraz už sa aj hýbal. A dokonca na trati monackej veľkej ceny.
Koncom mája pred samotnou Veľkou cenou Monaka princ Albert odskúšal európsku verziu amerického hybridu. Spolujazdcom pri tejto jazde bol riaditeľ Fisker Automotive, Henrik Fisker.
Fisker Karma však nie je klasický hybrid. Dva motory, každý s výkonom 150 kW, poháňajú zadné kolesá. Energia do nich tečie z lítium iónových batérií. Dvojlitrový benzínový motor však nie je zapojený priamo do systému pohonu. Namiesto toho poháňa 175 kilowattový generátor, ktorý dobíja akumulátory.
Karma funguje v dvoch režimoch – Stealth a Sport. V režime Stealth ide primárne o dojazd a efektívnosť prevádzky. Dojazd pri takomto nastavení môže byť až 80 kilometrov. Akcelerácia sa deje bez akéhokoľvek hluku a na sto kilometrov za hodinu auto zrýchli za 7,9 sekundy. V Stealth móde je maximálna rýchlosť 153 km/h.
Zdroj: 1
V režime Sport pracuje naplno aj generátor, aby sa dalo využiť všetkých 300 kW (403 koní), ktoré auto má. Zrýchlenie sa skráti na 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť sa posunie na 201 km/h.
Fisker Karma je, podľa automobilky, navrhnutý ako naozajstné auto pre vodiča. Taktiež bol pri konštrukcii zaškatuľkovaný ako luxusný väčší hybrid.
Premiéra sa konala v Monaku, pretože podľa slov Henrika Fiskera je projekt úzko spojený práve s týmto malým prímorským štátom.
Zdroj: 2
,,Princ Albert je jedným z tých ľudí, ktorí boli inšpiráciou pre vznik Fiskeru Karma. Keď som sa s ním stretol na Top Marques Show, práve v Monaku v roku 2006, povedal, že by bol rád, keby existovalo úsporné luxusné auto“ tvrdí Henrik Fisker.
Karma je prvým autom, ktoré má sériovo zliatinové disky s priemerom 22 palcov. Tomu bol prispôsobený celý podvozok s dvojitým lichobežníkovým zavesením.
Zdroj: 3
Fakt, že Fisker Karma bol vyvíjaný ako nový druh vozidla naznačuje, že nemá priamu konkurenciu. Avšak klasický hybrid v luxusnej triede nie je oba jeden. V tejto situácii sa ako konkurent javí Lexus LS600h, Mercedes-Benz S400 Hybrid a BMW Activehybrid7.
Zdroj: 4
Foto - Fisker