Heico Sportiv patrí popri Polestar k najuznávanejším úpravcom švédskych áut Volvo. Úplne nové Volvo V40 je na trhu len chvíľu a Heico si ho vybralo ako základ pre svoju konverziu na jeho vôbec prvú konverziu pre motoršport.
Svoj svetový debut zažije na výstave Auto Mobil International v Lipsku, v Nemecku. Heico je oficiálnym partnerom úprav nemeckého Volvo Car Germany. Úpravca oznámil, že podobný balík spojlerov, ako bude na súťažnom bude vyrábať aj na cestné verzie.
Volvo V40 na okruhy disponuje karosárskymi dielmi z karbónu. Úpravy sa dotkli rozšírenia blatníkov, zníženého predného spojleru a zadný spojler, ktorý je určený špeciálne na uzavreté trate. Rozšírenia blatníkov sa tiež na cestnú verziu nedostanú, ale zadný difúzor je podobný tomu, čo reálne bude dostupné.
Najzásadnejším bodom celého auta bude pohon. Heico auto označuje pojmom Green Racing, čo znamená, že používa alternatívne možnosti pohonu. Vpredu je uložená pretekárska verzia motora D5.
Päťvalec s úpravami poskytne 221 kW (300 k). Krútiaci moment sa zastavil na maxime 600 Nm. Heico oznámilo, že súťažné V40 príde na štartovnú líniu dvadsaťšyrihodinovky na slávnom okruhu Nürburgring.
Volvo kedysi písmenom V označovalo verzie kombi. V40 je kombináciou hatchbacku a práve kombi. Malé pretekárske auto teda bude pokračovať v tradícii týchto vozidiel v súťažiach nastolenú modelom 850.
Foto – Heico Sportiv