Seat Ibiza Cupra súčasnej generácie sa predstavila v roku 2008. Športová Cupra nasledovala rok na to. Tento rok na jar prišiel facelift a Cupra ho nasleduje. Svoju štylistiku približuje ostatným verziám s novou vizážou.

Ešte donedávna sa rýchle Seaty delili na dva stupne. Základný bol s názvom FR a pokročilý niesol označenie Cupra. Pri novej Ibize sa z FR stali len štýlovejšie alternatívy s motormi 1,2 TSI, 1,4 TSI a 2,0 TDI. Cupra prináša aj vyšší výkon.

Cupra, skrátená verzia názvu Cup Racing, v prípade poslednej Ibizy znamená 1,4 litrové TSI s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Povedomé údaje sú známe z verzie pred faceliftom a tiež z koncernových súrodencov, Volkswagenu Polo GTI a Škody Fabie RS.

Pri športových verziách malých áut v koncerne radenie zabezpečuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG. Rovnaká situácia je aj pri Ibize Cupra. Malý športovec s takouto kombináciou zrýchli z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 6,9 sekundy a zastaví ho až hodnota 228 km/h.

Pozitívom malého motora s prevodovkou disponujúcou eco režimom je kombinovaná spotreba, ktorú výrobca udáva na úrovni 5,8 litra benzínu na 100 kilometrov. Z pohľadu podvozku nastali zmeny oproti sériovému usporiadaniu hlavne znížením a na zastavenie poslúži brzdový systém od AR Performance.

Seat Ibiza Cupra bude mať ako základnú výbavu elektronické uzamknutie diferenciálu XDS. To má fungovať ako náhrada plnohodnotného samosvorného diferenciálu. XDS pribrzďovaním kolies podľa potreby zjemňuje nedotáčavosť a zrýchľuje prejazdy zákrutami.

Výzor novej Cupry púta pozornosť športovejšie pôsobiacimi nárazníkmi, prednými svetami s LED pásmi a čiernymi lesklými spätnými zrkadlami. Športové nálady podčiarknú 17-palcové kolesá. V interiéri pribudol športový volant, pádla na zmenu prevodového stupňa a sedadlá s výraznejším bočným vedením.

Ibiza Cupra sa začne predávať vo februári 2013. Cena ešte nebola stanovená, ale predpokladá sa, že bude nižšia ako pri Volkswagene Polo GTI, ktorý stojí 18 360 eur.

Foto – Seat