Ekológovia teraz žiadajú nemecké úrady, aby preverili, či sa Opel nedopustil manipulácie s emisnými testami podobne ako automobilový koncern Volkswagen.
„Nechali sme vykonať dva testy vozidla Opel Zafira, ktorý bol uvedený do prevádzky tento rok v auguste. Prvý z nich bol klasický test vozidla, ktorý slúži pri zistení emisií. Pri druhom sme simulovali bežnú prevádzku a nechali sme pripojiť druhý jazdiaci pás, aby sa točili aj zadné kolesá auta. Emisie pri druhom teste vzrástli o 400 percent,“ povedal novinárom predseda DUH Jürgen Resch.
„Neexistuje žiadne fyzikálne vysvetlenie, prečo by mali rásť emisie len preto, že sa točia štyri kolesá namiesto dvoch, zvlášť keď zadné kolesá motorom poháňané nie sú,“ povedal Resch. Vyzval preto nemecký úrad pre dohľad nad automobilovým trhom (KBA), aby záležitosť preveril a objasnil nezrovnalosti v emisných testoch.
Nezrovnalosti s testami emisií objavili v septembri americké úrady pri niektorých dieselových autách koncernu Volkswagen. Ten následne priznal, že zhruba do 11 miliónov áut po celom svete inštaloval softvér, ktorý umožňuje manipulovať s výsledkami merania emisií.
J. Resch už na začiatku októbra v rozhovore s ČTK vyjadril presvedčenie, že Volkswagen nie je jediným koncernom, ktorý s emisiami manipuloval. V piatok uviedol, že DUH vybrala na testovanie vozidlo Opel Zafira, pretože mala indície od zdrojov v automobilovom priemysle, že autá koncernu Opel vypúšťajú v bežnej prevádzke niekoľkonásobne väčšie emisie oxidov dusíka, než koľko povoľujú európske normy.
Združenie chce v najbližších mesiacoch testovať ešte ďalšie vozidlá, pri ktorých má podozrenie na falšovanie údajov o emisiách.
Najväčší škandál v 78-ročnej histórii Volkswagenu už zrazil trhovú hodnotu podniku o tretinu, donútil odísť generálneho riaditeľa spoločnosti a viedol k vyšetrovaniu po celom svete. Minulý týždeň Volkswagen oznámil, že kvôli škandálu zvolá v Európskej únii do servisov približne 8,5 milióna vozidiel s naftovým motorom.