Kompaktné SUV od Hondy vstupuje na tunajší trh po prekvapivo komplexnej modernizácii. Tá v prvom rade zaviala pod prednú kapotu novú – dvakrát prepĺňanú vznetovú tisícšetovku kombinovateľnú aj s deväťstupňovým automatom.
Výbavu rozkošatil nový multimediálny systém so satelitnou navigáciou a pripojením na internet, ale aj inteligentný adaptívny tempomat, čo dokáže čítať myšlienky...
Efektný make-up
Hondu CR-V po aktuálnom facelifte spoznáte už na prvý pohľad a najľahšie spredu podľa pozmenenej fazóny predných svetiel s dennými LED-kami a HID xenónmi, prepracovanej grafiky zadných osvetľovacích telies, novej mriežky chladiča, preformovanej kapoty motora a nových nárazníkov...
V ponuke sa ocitol tiež zlatohnedý metalický lak. Zliatinové disky kolies so 17“ a 18“ palcovým formátom sú po novom štýlovejšie.
Rovnako štýlovejšiu palubnú dosku s veľkým centrálnym monitorom môže dozdobiť chrómový dizajn alebo čierna uhlíková štruktúra. Systém zadných sklápacích sedadiel zas dovoľuje položiť operadlá úplne naplocho. Sedadlá nemusia byť len textilné, môžu sa kúpať v perforovanej koži alebo tiež v Alcantare.
Dvojfázové prepĺňanie
Striedanie nastalo na poste jednej z pohonných jednotiek. Fakt dobrý vznetový agregát 2,2 i-DTEC nahradil údajne ešte lepší 1,6 i-DTEC (118 kW/160 k). Dopujú ho dve turbá. Patrí do série s americky preexponovaným označením Earth Dreams Technology, pritom mieri výhradne na európsky trh.
Sľubuje nižšie energetické straty spôsobené trením – vraj na úroveň benzínového motora. Hodnota priemernej spotreby 4,9 l/100 km v kombinovanom cykle naznačuje, že by to mohol byť motor s najpriaznivejším pomerom výkonu a spotreby v danom segmente (mimochodom všetky tri pohonné jednotky, identifikovateľné v priloženej tabuľke, plnia normu Euro 6).
Prevody na rozdávanie
Ak sa papierové predpoklady potvrdia, spomínaný motor bude ďalším kamienkom do mozaiky avantgardných činov vývojárov Hondy. Čo potom deväťstupňová automatická prevodovka, špeciálne určená pre pohon 4 x 4? Modernizované CR-V ju fakt má.
Má z motora vydolovať jeho najlepšie vlastnosti. V praxi možno očakávať výbornú akceleráciu, lepšiu odozvu na pokyny akcelerátora, plynulejšie radenie a pri ustálenej rýchlosti (napríklad na diaľnici) nízke otáčky, ktoré redukujú apetít motora aj jeho hlučnosť.
A aká je to prevodovka? S hydrodynamickým meničom a planétovým súkolím – pritom ultra ľahká. V tomto prípade však nie je výsledkom vývoja Hondy. Honda len dobre nakúpila u odborníkov. Za takých svet prevodoviek považuje machrov renomovanej firmy ZF z nemeckého Friedrichshafenu.
Panské huncútstvo
Len tak medzi nami. Deväťstupňová prevodovka v kompaktnom SUV hlavného prúdu – to znie ako bohapustá márnomyseľnosť. A čo potom popri plnej poľnej asistenčných systémov aj inteligentný adaptívny tempomat – Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC). Zvláda funkcie adaptívnych tempomatov, no navyše má predvídať a automaticky reagovať na vozidlá, ktoré náhle vystúpia z vedľajšieho jazdného prúdu.
Systém využíva radar a kameru súčasne. Pritom sleduje vzájomné polohy a vzťahy medzi viacerými vozidlami. Potom na základe zakomponovaného algoritmu až päť sekúnd vopred predvída krízovú situáciu a tomu prispôsobuje rýchlosť jazdy. Hotové panské huncútstvo. Súčasné adaptívne systémy reagujú, až keď je rizikový manéver takmer dokončený.
Ostávame dlžní odpovedať na otázku, čo to stojí. Ak sa rozhodnete pre deväťstupňový automat, zaplatíte namiesto 29 990 € 31 590 € a adaptívny tempomat môžete získať len v kombinácii s najvyššou úrovňou štandardnej výbavy Executive. Za 1 750 €.
Honda CR-V | ||||
Motor | 1,6 i-DTEC 2WD | 1,6 i-DTEC 4WD | 2,0 i-VTEC 2WD | 2,0 i-VTEC 4WD |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 597 | 1 597 | 1 997 | 1 997 |
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] | 88 (120)/4 000 | 118 (160)/4 000 | 114 (155)/6 500 | 114 (155)/6 500 |
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) | 300/2 000 | 350/2 000 | 192/4 300 | 192/4 300 |
Prevodovka | 6M | 6M (9A) | 6M | 6M (5A) |
Pohon | predný | 4 x 4 | predný | 4 x 4 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,20 | 9,6 (10,0) | 10.2 | 10,2 (12,3) |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 182 | 202 (197) | 190 | 190 (182) |
Priemerná spotreba EU (l/100 km) | 4,4 -- 4,5 | 4,9 -- 5,1 (5,1 -- 5,3) | 7,2 -- 7,4 | 7,4 -- 7,6 (7,5 -- 7,7) |
Základná cena (€) | 24 490 | 29 990 (31 590) | 21 350 | 23 350 (24 850) |
PRAMEŇ: Honda |