Impérium vracia úder, Audi sa na nový Mercedes triedy S nepozeralo dlho a na vyrovnanie vydalo inovovanú verziu modelu A8. Tá prichádza pred predstavením ďalšieho konkurenta, nového BMW radu 7, ktorý by mal prísť v priebehu budúceho roka.
Facelift tak prichádza po štyroch rokoch od spustenia produkcie. Zmien sa okrem civilnej verzie A8 a predĺženej A8L dočkala aj ostrejšia alternatíva S8. Všetky verzie pocítili modernizáciu najmä na prednej časti.
Retuše sa dotkli masky chladiča, čo si vyžiadalo úpravu predného nárazníka a kapoty. Novinkou je, že všetky modely A8 s motorom V8 budú sériovo vybavené LED prednými reflektormi. Za príplatok si budú môcť záujemcovia zvoliť maticové LED svetlá, pozostávajúce z 25 samostatných LEDiek, kde každá môže byť samostatne vypínateľná podľa situácie na ceste.
Na A8 Audi predstavilo aj sekvenčne svietiace diódy smeroviek. Osemnásť na každú stranu auta. Zadné svetlá sú osadené 24 diódami každé. Vzadu to však nie je jediná zmena. Prepracovaný nárazník vytvára dve koncovky výfuku v tvare lichobežníka na všetkých modeloch, okrem najvýkonnejšieho modelu S8.
Audi A8 facelift - najviac zmien sa udialo vpredu
K majestátnemu vzhľadu prispievajú aj nové chrómové lišty a čierne lesklé lemovania okien. Audi zmenilo ponuku farieb luxusnej vlajkovej lode. Po facelifte bude na voľbu 12 odtieňov, z toho až 5 nových. Ponuka kolies prešla taktiež reštrukturalizáciou a disky môžu mať priemer až 21 palcov.
Facelift dovnútra veľa zmien nepriniesol, tak kto bol zvyknutý na elektricky ventilované masírujúce sedadlá vpredu aj vzadu nebude banovať. Audi však inovovalo bezpečnostné technológie. Modernizáciou prešiel systém udržania jazdného pruhu, head-up displej a aj nočné videnie.
Audi A8 facelift - kabína sa udržala
Motory pod kapotou budú mať, rovnako ako doteraz, od štyroch do dvanásť valcov. Základným benzínovým agregátom bude trojlitrové V6 TFSI s výkonom 228 kW (310 k). Základná nafta s rovnakým objemom aj usporiadaním valcov, ale označením tradične TDI ponúkne 190 kW (258 k).
Benzínový vrchol ponuky má dva stupne. Buď je to šesťlitrový motor W12 dosahujúci 368 kW (500 k), alebo V8 4,0 TFSI, známy z Bentley Continental V8, s výkonom 380 kW (517 k) vo verzii S8. Slabšie štvorlitrové TFSI ukrýva v A8 potenciál 320 kW (435 k). Osemvalcov ostane aj pri 4,2 TDI pumpujúcom 283 kW (385 k).
Samostatnou kapitolou bude A8 Hybrid. Práve v ňom bude pracovať motor so štyrmi valcami, 2,0 TFSI. Spolu s elektromotorom vyvinie výkon 180 kW (245 k) a podľa údajov výrobcu bude hybrid schopný prejsť až 3 kilometre výlučne na elektrickú energiu. Jeho kombinovaná spotreba má byť 6,3 litra na sto kilometrov.
Objednávky na modernizovaný model začnú predajcovia brať v novembri tohto roka. V Nemecku má byť zvýšenie ceny o 500 eur. Ak by sa to premietlo aj na Slovensku, základná cena by bola 71 800 eur. V galérii si môžete pozrieť zmenené Audi A8, A8L, aj S8.
Audi A8L facelift - vzadu pohodlie chýbať nebude
Foto – Audi