Po európskej premiére na jarnom ženevskom autosalóne vstupuje kompaktný crossover od Mitsubishi aj na slovenský trh.
Technicky vychádza z väčšieho modelu Outlander, s ktorým ho spája údajne až 70 % zhodných súčiastok aj identická veľkosť rázvoru (2 670 mm). Karoséria ASX je však o 370 mm kratšia, o 30 mm užšia a o 65 mm má nižšiu siluetu. Dizajn exteriéru vrátane masky chladiča v štýle Jet Fighter zas oba modely navzájom pripodobňuje. S offroadmi sa novinka porovnáva nielen svetlou výškou (1 615 mm), ale aj svalnatými blatníkmi, krátkym zadným previsom a ochranným lemovaním prahov. K silným tromfom patrí 442-litrový kufor.
V trojmiestnej zostave pohonných jednotiek si osobitnú pozornosť zasluhuje nový revolučný turbodiesel 1,8 DI-D MIVEC vybavený variabilným časovaním a zdvihom nasávacích ventilov. Má najnižší kompresný pomer medzi naftovými motormi, čo sa má odraziť v jeho vyššej spoľahlivosti a kultivovanejšom chode. Pod prednou kapotou ASX alternuje v dvoch výkonových hladinách – 85 kW (116 k) a 110 kW (150 k). V auguste sa začnú predávať aj verzie s benzínovým motorom 1,6 MIVEC (86 kW/117 k), ktorý je odvodený od osvedčeného 1,5 MIVEC. Výrobca akcentuje malé vnútorné trenie tohto štvorvalca, ktoré je základom úspornosti. Ako sa na crossover patrí, aj Mitsubishi ASX ponúka dve možnosti pohonu – predný (2WD) a 4 x 4 (4WD). Kým predný sa viaže na benzínovú tisícšesťstovku a krotkejší z oboch turbodieselov, 4WD sprevádza oba vznetové motory.
Zákazník si môže vybrať až z piatich úrovní štandardnej výbavy. Základná verzia obsahuje výhradne predný pohon, ale napríklad aj sedem airbagov, stabilizačný systém M-AST, klimatizáciu, palubný počítač či autorádio. V ďalších úrovniach sa už objavuje aj automatická klimatizácia, tempomat, xenónové svetlomety, parkovacie senzory, inteligentný kľúč a tiež audiosystém Rockford Fosgate.
Cena od 16 500 € (479 079 Sk).
Zdroj: 05
Zdroj: 04
Foto – Mitsubishi