Nová verzia sa bude volať All-Terrain. Vzhľadovo ponúkne presne to, čo zákazníci od vozidiel čakajú. Plastové lemy sú okolo celej karosérie, sú na blatníkoch, prahoch aj nárazníkoch. Práve na nárazníkoch sú ozvláštnené imitáciou hliníka. Vzadu naviac pribudli tvary pripomínajúce koncovky výfukov.
Každý z modelov All-Terrain bude štandardne vybavený pohonom všetkých kolies 4Matic. Auto využije aj Air Body Control s viackomorovým systémom vzduchového pruženia. Problémom v teréne môžu byť disky kolies, minimálne s priemerom 19 palcov. Za príplatok bude môcť zákazník priplatiť za dvadsaťpalcové.
Interiér sa od bežných modelov neodlišuje takmer ničím. Štandardom sú pedále z nehrdzavejúcej ocele a koberčeky s decentným pripomenutím verzie triedy E.
Ako prvý agregát sa v ponuke objaví E220d, čo je nový dvojlitrový štvorvalec spaľujúci naftu. Kým predchádzajúca 2,2-litrová verzia odovzdávala 125 kW (170 k), nový a menší motor produkuje až 143 kW (194 k) a krútiaci moment sa dostal na 400 Nm.
Mercedes-Benz triedy E All-Terrain - ovládanie Dynamic Select je z GLE Zdroj: Mercedes-Benz
Nový terénnejší Mercedes s karosériou kombi dokáže na stovku zrýchliť do 8 sekúnd a maximálne sa zastaví na 230 km/h. Neskôr do ponuky pribudne šesťvalec v E350d. All-Terrain dostane aj systém Dynamic Select odvodený od triedy GLE. Spolu s ostatnými nastaveniami sa upravuje aj svetlá výška v rozpätí 121-156 milimetrov. V extrémnom prípade a rýchlosti do 35 kilometrov za hodinu je možné pridať ešte 20 milimetrov.
Nový model sa ukáže na autosalóne v Paríži.