V prednej časti sa prejavil vplyv posledných nových modelov a faceliftov. Trieda GLE získala charakteristické svetlá a veľkú prednú masku.V zadnej časti sa najmä v noci predvedú LED svetlá. Športovejšie pôsobiaci výfukový systém noc nepotrebuje.
Inovácie prinesú aj verzie AMG. Ich prednú časť odlíši výraznejší nárazník a maska chladiča s jedinou lištou. Farebnou zmenou sa pýšia aj disky s priemerom 20 palcov, po novom lakované do titánového odtieňa. Najvýkonnejšie modely vzadu vystavia na obdiv mohutný difúzor a štyri koncovky výfuku.
V interiéri ostali kamene na svojom mieste, výrazné presuny neboli na programe. Iba volant má nový tvar a displej informačno-zábavného systému sa oslobodil z vrchu stredového panelu a vyzerá ako tablet prilepený namiesto pôvodného displeja.
Motorová ponuka tiež využije osvedčené agregáty. Pod kódom GLE 250 BlueTec sa bude skrývať naftový štvorvalec s objemom 2,2 litra, výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Nad ním naftovú ponuku reprezentuje GLE 350 BlueTec s trojlitrovým V6 dosahujúcim 190 kW (258 k) a 620 Nm.
V benzínovej sekcii cenníka sa ako základ objaví GLE 400 s 245 kW (333 k) a 480 Nm. Vyšší výkon príde pod označením GLE 500, pod ktorým sa skrýva V8 s 320 kW (435 k) a 700 Nm. Samozrejme, úplný vrchol ponuky bude GLE 63 AMG s dvoma výkonovými verziami.
Mercedes-Benz GLE - nový je volant a tabletový displej Zdroj: Mercedes-Benz
Slabšie GLE 63 AMG z V8 s objemom 5,5 litra vydoluje aj vďaka dvom turbám 410 kW (557 k) a 700 Nm. Verzia GLE 63 AMG S pridá ešte pár koní a ponúkne 430 kW (585 k) a 760 Nm. Najvýkonnejšiemu stačí na šprint na stokilometrovú rýchlosť len 4,2 sekundy.
V sortimente bude mať svoje miesto aj plug-in hybrid schovaný pod kódom GLE 500 e 4Matic. Kombinuje agregát V6 na benzín s elektromotorom a 8,8 kWh batériami. Elektromotor je zakomponovaný do prevodovky 7G-Tronic Plus. S kombinovaným výkonom 325 kW (442 k) a krútiacim momentom 650 Nm zvládne sto kilometrov za 3,3 litra benzínu. Na elektrickú energiu zvládne prejsť až 30 kilometrov.