Nový osemvalec v triede S bude mať dve turbá, ako predchodca, ale kódové označenie je M176. Využíva systém deaktivácie valcov až do počtu 4. V porovnaní s predchodcom to znamená úsporu paliva až 10 percent.
V8 bude mať v S500 výkon 350 kW (476 k) a 700 Nm. Rovnaké hodnoty mal 5,5-litrový AMG agregát v ostatnom E55 AMG. Novému motoru stačí objem 4 litre a ako prvý bude mať benzínový filter pevných častíc.
Mercedes-Benz S-class - benzínový V8 M176 Zdroj: Mercedes-Benz
Omnoho väčšia udalosť je návrat automobilky ku radovým šesťvalcom po etape s agregátmi V6. Radové sú menej priestorovo úsporné, ale zároveň ponúkajú lepšiu kultúru chodu. Agregát s označením M256 bude používať 48-voltový systém.
Agregát bude mať zabudovaný systém Start-stop, ktorý bude fungovať aj ako hybridný doplnok. Bude ukladať energiu pri brzdení a používať ju pri zrýchlení. Zatiaľ je jasný objem tri litre, ale výkon je len vo fáze odhadov. Hovorí sa o 300 kW (408 k) a 500 Nm. Spotreba má byť o 15 percent nižšia ako pri súčasnom šesťvalci.
Mercedes-Benz S-class - radový benzínový šesťvalec M256 Zdroj: Mercedes-Benz
Treťou novinkou pod kapotou triedy S bude nový radový šesťvalec spaľujúci naftu. Ponúkne výkon 230 kW (313 k), čo je najväčšia porcia, akú kedy Mercedes v osobnom šesťvalcovom naftovom aute mal. Na dosiahnutie týchto parametrov automobilka zapojila dvojstupňové prepĺňanie, či variabilné časovanie ventilov.
Mercedes-Benz S-class - radový naftový šesťvalec OM656 Zdroj: Mercedes-Benz
Všetky tri agregáty budú v triede S už začiatkom budúceho roka. Postupne sa objavia aj v triede E.