Automobilka v švédskom Štokholme ukázala dva koncepty toho istého auta. Jeden je zameraný na terénne prejazdy a druhý na prejazdy mestské. Aj keď základy pochádzajú z Nissanu Navara, pod kapotou koncepčných vozidiel je trojlitrový naftový motor V6.

Obe verzie majú štandardne pohon všetkých kolies 4Matic, čo by sa malo odzrkadliť aj v sériovej produkcii. Pozitívom v ťažšom teréne bude aj uzávierka predného a zadného diferenciálu. Pick-up tak dokáže transportovať až 1,1 tony aj cez terén. Príves môže mať hmotnosť až 3,5 tony.

X-Class má kombinovať pracovné auto a auto schopné prepraviť komfortne rodinu. O to isté sa pokúšajú aj ostatné pick-upy v Európe, napríklad Nissan Navara, Ford Ranger, či Toyota Hilux. Ale najväčším konkurentom novej triedy X bude inovaný Volkswagen Amarok s trojlitrovým motorom V6.

Mercedes-Benz X-class do mesta - kvalita spracovania má byť ako v modeloch SUV Zdroj: Mercedes-Benz

Produkčná verzia sa má objaviť koncom roka 2017. Okrem trojlitra V6 bude pod kapotou pracovať aj štvorvalcové biturbo s objemom 2,3 litra pochádzajúce z Navary, či skôr z dodávok Renaultu.

Očakáva sa použitie mnohých asistenčných systémov, ktoré nie sú v triede bežné a pribudnú aj prvky komfortu. Dôležitou zmenou môže byť použitie kvalitnejších materiálov. Bežné v triede sú tvrdé plasty.

Mercedes-Benz X-class do terénu - navijak aj vzadu pomôže pri problematických výjazdoch Zdroj: Mercedes-Benz

Výroba bude vo fabrikách Renault-Nissan. Z Barcelony bude zásobovaná Európa, Austrália a Ázia. Južnú Ameriku bude obstarávať továreň v Cordobe v Argentíne. Do USA sa nový pick-up nedostane.