Mercedes-Benz postupne angažuje zložku AMG vo všetkých modeloch. Po G63 AMG, G65 AMG a ML63 AMG prišla na rad aj nová generácia GL. Podľa Ola Källeniusa, riaditeľ Mercedes-AMG je práve kombinácia luxusu triedy S s výkonmi sedanov AMG unikátnou.

Okrem luxusu vlastnému najväčšiemu SUV výrobcu je dôležité, čo sa skrýva pod kapotou. Tróni tam vlastný motor divízie AMG. V8 biturbo s objemom 5,5 litra produkuje 410 kW (557 k). Prepĺňanie je dôvodom, prečo krútiaci moment dosahuje medzi 2000 a 5000 otáčkami až 760 Nm.

Motor samotný má hmotnosť 225 kilogramov. S viac ako dvojtonovým športovo-úžitkovým autom dokáže vyraziť z nuly k stokilometrovej rýchlosti za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je ako obvykle obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.

Pohonná jednotka M157 obsahuje viaceré inovatívne prvky. Zavše treba spomenúť priame vstrekovanie, piezovstrekovače, biturbo, vzduchovo-vodný medzichladič stlačeného vzduchu a samozrejme ekologický systém Start-Stop. Vypínanie motora pri zastavení ušetrí značnú dávku paliva.

Auto s permanentným pohonom všetkých kolies využíva prevodovku AMG Speedshift so siedmymi rýchlostnými stupňami. Systém Start-Stop je využiteľný pri nastavení C, čo značí Controlled Efficiency. V tomto režime je jemnejší nástup výkonu na prvý prevodový stupeň. Zelený nápis ECO medzi prístrojmi signalizuje zapnutie aktívnosť systému.

V ďalších nastaveniach S a M motor na križovatke nezastaví, ale beží bez prestávky. Motor aj prevodovka majú rýchlejšie reakcie na stlačenie plynu.

Športovejšiemu pocitu za volantom pomáha veľkou mierou elektrohydraulický posilňovač riadenia. Jeho účinok závisí od nastavenia podvozka cez AMG Ride Control prostredníctvom vzduchového pruženia Airmatic. Základná výbava GL63 AMG obsahuje 21 palcové disky s pneumatikami 295/40 R21. Zastavenie zabezpečujú obrovské brzdy s rozmermi 392x36mm vpredu a 345x26mm vzadu.

Foto – Mercedes-Benz