Piata karosárska verzia radu Mégane má núka na obdiv sklenenú skladaciu strechu. Jej pohyb zabezpečuje elektrohydraulický mechanizmus. Otvorenie alebo zavretie trvá presne 21 sekúnd. Ochranný štít nad hlavami cestujúcich na zadných sedadlách usmerňuje prúdenie vetra nad ich hlavy. Účinný je údajne do rýchlosti 90 km/h. Ak sa s otvoreným Méganom jazdí len vo dvojici, vyššiu aerodynamickú pohodu jej zabezpečí deflektor umiestený za prednými sedadlami. Batožinový priestor je flexibilný. Vo verzii kupé disponuje kapacitou 417 litrov a po metamorfóze na kabriolet sa jeho využiteľný obsah zredukuje na 211 litrov.

Výrobca zrejme vzal na vedomie častú kritiku na adresu prekážajúceho rámu okna pri nastupovaní do otvoreného Mégana druhej generácie. Novinka ho totiž má o 10 cm posunutý vpred. Pozornosť si zasluhuje tiež až o 80 % vyššia torzná pevnosť karosérie oproti minulému CC.

Repertoár pohonných jednotiek obsahuje dva benzínové agregáty 1,6 16V (81 kW/110 k) a 1,4 Tce (96 kW/130 k) a ponuku vyvažujú tri turbodiesly – 1,5 dCi (81 kW/110 k), 1,9 dCi (96 kW/130 k) a 2,0 dCi (118 kW/160 k). V ich tandeme má vyárendovanú pozíciu šesťstupňová manuálna prevodovka. Len k najmenšiemu vznetovému motoru sa za príplatok bude dodávať aj nová tiež šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch).

Renault Mégane Coupé verejnosti po prvýkrát predstavia na autosalóne v Ženeve. Na slovenský automobilový trh dorazí v máji (najneskôr v júni), aby ešte stihol letnú motoristickú sezónu.

Zdroj: 01

Zdroj: 04

Zdroj: 05

Zdroj: 06

Zdroj: 07

Zdroj: 08

Foto – Renault