Marketing sprevádzajúci cestu Renaultu Mégane Coupé Cabriolet za zákazníkom presviedča, že práve tento model najkomplexnejšie vyjadruje novú filozofiu francúzskej značky – Drive the Change.

Renault má ambíciu stať sa priekopníkom myšlienky mobility pre všetkých. Ako do toho zapadá atraktívna silueta kabrioletu, ktorý sa v podvedomí verejnosti spája s kratochvíľami príslušníkov society „horných desaťtisíc“? Jednoducho. Kabriolet uvedený na slovenský trh na prahu leta je karosárskou verziou typového radu Mégane tretej generácie. Teda kompaktu a kompakt aj v našej zemepisnej šírke plní funkciu ľudového automobilu.

Efektná sklená strecha

Mégane Coupé Cabriolet preberá po svojom predchodcovi koncepciu pevnej skladacej strechy, ale s jedným zásadným rozdielom. Nie je oceľová, ale dvojdielna sklená s tmavým lesklým povrchom. Pre Renault ju vyvinula a dodáva špecializovaná nemecká spoločnosť Karmann. Vybavená sklápacím mechanizmom a elektrickým ovládaním má hmotnosť 110 kilogramov a spolu so zadným oknom vytvára efektnú súvislú presklenú plochu veľkosti takmer jeden štvorcový meter. Na pokyn elektrospínača sa poskladá do kufra za 21 sekúnd a presne rovnaký čas potrebuje, aby sa rozvinula. Uložená v batožinovom priestore zaberá 207 litrov z jeho celkovej 417-litrovej kapacity. Turbulencie počas jazdy s otvorenou strechou v prvom pláne potláča pevný – tiež sklený veterný štít umiestnený medzi dvojicou zadných sedadiel. Výrobca zdôrazňuje, že práve ten garantuje nerušenú jazdu štyrom cestujúcim do rýchlosti 90 km/h. Fanúšikom rezkejšieho, ba dokonca neobmedzeného tempa odporúča dokúpiť z ponuky príplatkovej výbavy veľký deflektor, pre ktorý sú už pripravené kotviace miesta za prednými sedadlami.

Dvojspojková prevodovka

Renault Mégane Coupé Cabriolet sprevádzajú na slovenskom trhu štyri štvorvalcové pohonné jednotky, symetricky rozdelené na benzínové a naftové. Nechýba absolútne nová šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch). Tá sa zatiaľ montuje výhradne k menšiemu zo vznetových štvorvalcov, ktorý je zároveň najúspornejšou pohonnou jednotkou štvorčlennej zostavy. Pritom EDC prináša nielen vyšší komfort pre vodiča, ale aj úsporu ďalšej desatinky litra v kombinovanom cykle v porovnaní s verziou vybavenou ručne radenou prevodovkou.

Jediná úroveň výbavy. Nový Renault v jednotnej úrovni štandardnej výbavy Dynamique obsahuje plnú zostavu podvozkových systémov na čele s ESP. Nasleduje šesť airbagov, dvojzónová klimatizácia, dažďový a svetelný senzor, audiosústava a nechýba ani palubný počítač. Pre náročnejších je pripravená paleta doplnkovej výbavy a v jej rámci napríklad bi-xenónové samonatáčacie svetlomety, poloautomatická parkovačka, kožené čalúnenie, ale aj balík GT-Line. V ňom figurujú napríklad disky kolies Celsium, difúzor, hliníkové pedály, kľučky dverí a držiaky zrkadiel v oceľovej farbe aj stmavené predné svetlomety. Najostrejší derivát s motorom 1,9 dCi akceleruje z pokoja na stovku za 10,6 sekundy a dosahuje maximálnych 205 km/h. Priemerná spotreba 5,8 l/100 km. Cena základnej verzie 1,6 16V je 24 690 eur.

Zdroj: 07

Zdroj: 05

Zdroj: 06

Foto - Renault