McLaren F1 bol ikonou deväťdesiatych rokov. Bol dlho najrýchlejším autom na svete a využíval exotické materiály, napríklad izolácia motora na kryte bola zo zlata. Nástupca bude tiež výkonný, ale najzásadnejší rozdiel bude v interiéri.
Vodič má v porovnaní s predchodcom inú polohu vzhľadom na stred auta. Kým F1 mal ako jediný superšport usporiadanie sedadiel pre troch ľudí, so šoférom presne v strede, P1 bude mať klasickejšie, dvojmiestne rozmiestnenie sedadiel.
Vodič tak bude na kraji, ako je zvykom pri všetkých ostatných autách. Hlavným prvkom interiéru je karbón, čo sa dalo čakať. Nemá však vrchnú vrstvu, čo dokázalo znížiť hmotnosť o 3,3 kilogramu. Skelet sedadiel je tiež karbónový. To znamená hmotnosť iba 10,5 kilogramu.
Striktné zameranie na zníženie hmotnosti neuspelo pri komfortnej výbave. McLaren P1 tak bude mať navigačný systém, automatickú klimatizáciu a aj audiosystém. Aj napriek tomu sa celková hmotnosť dostala iba na 1400 kilogramov. A to má ešte nečakanú záťaž.
McLaren šokoval pohonným ústrojenstvom. P1 je hybrid. Základom auta sa stal agregát V6 s objemom 3,8 litra a dopovaním dvoma turbami. Už sám o sebe má závratných 542 kW (737 k) a 720 Nm. V kombinácii s elektromotorom sa však dostáva na 674 kW (916 k) a 900 Nm. Dvojspojková prevodovka Graziano sprostredkúva presun ku kolesám. P1 dokáže fungovať ako elektromobil až 20 kilometrov do rýchlosti 30 km/h.
So systémom IPAS (Instant Power Assist System) dokáže nástupca legendy zrýchliť na stovku do troch sekúnd, na dvojstovku do sedem sekúnd a trojstovka sa na tachometri ukáže za 17 sekúnd. Odtiaľ je už iba krôčik k maximálnej rýchlosti 350 km/h.
Pôvodný plán znel, že bude vyrobených 500 kusov. Ron Dennis však počet skresal na 375, aby bola zaručená väčšia exkluzivita modelu. Tú podporuje a cenovka, ktorá sa vyšplhala na 1 000 000 eur. Jedno s veľkou pravdepodobnosťou skončí u Rowana Atkinsona. Ten svoj F1 používa ako auto na každý deň.
Foto – McLaren