Japonské štvordverové športové kupé s 2 + 2 miestnym interiérom Mazda RX-8 sa na jeseň tohto roku odoberie do automobilovej histórie.
Preslávilo sa aj vďaka tomu, že ho poháňa Wankelov motor Genesis 1,3 (141kW/192 k, resp. 170 kW/231 k). Je to jediný motor s rotačným piestom využívaný v sériovom vozidle. Zatiaľ jediný preto, že má aj svoje nedostatky – vyššiu spotrebu paliva a oleja aj kratšiu životnosť.
A tak ešte v roku 2007 na verejnosť prenikli informácie, že v Hirošime vyvíja novú generáciu Wankelovho motora s ešte vyšším litrovým výkonom a priaznivejším priebehom krútiaceho momentu. Podľa aktuálnych správ doping mu poskytne priame vstrekovanie benzínu aj elektricky poháňaný kompresor.
Pod prednou kapotou nového športového model Mazda RX-9, by mal konkurovať súčasným piestovým motorom tiež priaznivou ekonomikou prevádzky aj hodnotou emisií.
Zdroj: 03
Foto – Mazda