Avšak pri naftových motoroch iná cesta ako prepĺňanie nie je. Doteraz Mazda ponúkala iba 2,2-litrový naftový motor s výkonom 110 kW (150 k), ktorý je aj vrcholnou pohonnou jednotkou. V hatchbacku má oficiálnu spotrebu 4,1 litra v kombinovanom cykle.

Nový prírastok medzi pohonnými jednotkami bude menší turbodiesel so vstrekovaním Common-rail. Označenie Skyactiv-D má objem 1,5 litra. Ponúkne výkon 77 kW (105 k) pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 270 Nm od 1600 do 2500 otáčok motora za minútu.

Malý naftový motor znamená aj nízku spotrebu. So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje v kombinovanom cykle iba 3,8 litra nafty každých sto kilometrov. Pritom emisie tesne podliezli hranicu stovky a každý kilometer z výfuku vyletí 99 gramov CO2.

Nízka spotreba Skyactiv-D je vyvážená horšími dynamickými parametrami. Stovku zvládne za 11 sekúnd a maximálne sa dostane na 187 kilometrov za hodinu. Väčší 2,2-litrový naftový motor má na porovnanie hodnoty 8 sekúnd a 210 kilometrov za hodinu.