Malý športiak Mazda MX-5 opäť jubiluje. V piatok 4. februára zišiel z výrobného pásu v japonskej Hirošime tento vychytený model s poradovým číslom 900 000. Tým sa zaradil do Guinessovej knihy rekordov medzi najúspešnejšie vozidlá automobilovej histórie.
Čelo historického rebríčka však aj naďalej okupuje Toyota Corolla, ktorá má na konte viac ako 35 mil. vyrobených exemplárov, pred VW Golf (viac ako 27 mil.) a legendárnym chrobákom (21,5 mil.), ktorý nosil tiež znak VW.
Mazda MX-5 dospela k svojmu významnému míľniku 21 rokov a desať mesiacov odvtedy, čo sa v roku 1989 začala vyrábať. Že je to vydarený model, potvrdzuje aj fakt, že na udržanie kúpyschopného dopytu mu stačila jediná generačná zmena v roku 2006 a predvlaňajší facelift. Stále predstavuje pre japonskú značku v danom segmente nenahraditeľný artikel, a tak možno očakávať Mazdu MX-5 aj s výrobným číslom 1 milión.
Čaro Mazdy MX-5 spočíva v príťažlivosti cenovo dostupného ľudového dvojsedadlového športového automobilu, ktorý sa vyrába s karosériou kupé aj ako roadster. Rovnako vzácna je jeho klasická koncepcia s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, ktorá dokáže sprostredkovať neopakovateľný zážitok zo športovej jazdy.
Mazda MX-5 sa v oboch karosárskych verziách predáva aj na Slovensku. Na mieste pohonnej jednotky alternujú štvorvalce 1,8i (93 kW/126 k) a 2,0i (118 kW/160 k). Výkonnejší z oboch derivátov akceleruje z pokoja na stovku za 7,6 sekundy, dosahuje maximálnu rýchlosť 218 km/h a spotrebuje 7,8 l benzínu na 100 km v kombinovanom cykle. Cena od 25 490 €.
Zdroj: 01
Foto – Mazda