Ale aj napriek ukončeniu výroby RX-8 si Mazda necháva otvorené dvere k technológii a pracuje s ňou naďalej. Dôkazom je aj koncept RX-Vision. Kupé s pohonom zadnej nápravy má pod prednou kapotou, štylizovanou v dizajnovom jazyku KODO, práve Wankel.
Jednoduché tvary niektorými detailami pripomínajú súčasné modely automobilky. Zozadu sa dá nájsť niekoľko paralel s roadsterom MX-5. Okrem podobného minimalistického štýlu má RX-Vision dve koncovky výfuku, po jednej na každej strane.
Vnútro tiež neočarí tých, ktorí majú radi až gýčovo prehnané plochy. Jednoduchosť v podaní interiéru konceptu znamená kožený poťah prístrojovej dosky a prístroje pred vodičom s púzdrami z hliníku.
Mazda RX-Vision - interiér nemá nič zbytočné Zdroj: Mazda
Koncept poháňa motor Skyactiv-R. Písmeno R znamená rotary, čo odkazuje na rotačný pohyb špeciálne tvarovaného piestu. Automobilka tvrdí, že nikdy neprestala vyvíjať a zdokonalovať Wankelov motor.