Limuzíny Maybach – vlajkové lode koncernu Daimler sa na autosalóne v Pekingu predstavili v modernizovanej podobe. Žiadna revolúcia sa však nekonala, k aristokratickému pôvodu by sa ani nehodila.
Najvýraznejšiu zmenu exteriéru reprezentuje nový vyšší a rozložitejší chrómovaný gril masky chladiča. Pritom špeciálne deriváty 57 S a 62 S majú zvislé rebrovanie zdvojené. Naň nadväzuje adekvátne preštylizovaná kapota. Zmenený dizajn má tiež predný nárazník so zakomponovanými horizontálnymi rampami diód denného osvetlenia. Zadná partia sa líši zmeneným lištovaním a stmavenými koncovými svetlami. Po stranách pozorovateľ odhalí nové telesá spätných zrkadiel, ktoré svojim tvarom nie náhodou pripomínajú tie na Mercedesoch. Nápadnejší je však 12-lúčový dizajn dvadsať palcových diskov kolies a nový odtieň lakovania Bahamas Blue.
Interiér sa po novom dodáva v troch úrovniach, ktoré sa navzájom líšia spracovaním koženého čalúnenia sedadiel (s označením Maybach Manufaktur a za príplatok štepovaných kryštálmi Swarovski), kobercov aj farebných odtieňov. Zábavný systém zhodnocuje nový DVD systém kompatibilný so všetkými relevantnými formátmi a na prianie vzadu centrálne umiestnená devätnásťpalcová obrazovka sprostredkujúca obraz s vysokým rozlíšením. Ozvučenie má zas na starosti 600 wattová aparatúra s 21 reproduktormi BOSE. Na palube môže zakotviť aj osviežovač vzduch, ktorý sa doposiaľ dodával len do edície Maybach Zeppelin.
Zmeny nastali tiež pod prednou kapotou. Vidlicový dvanásťvalec montovaný do modelov 57 S a 62 s má maximálny výkon zvýšený zo 450 kW (612 k) na 463 kW (630 k). Pritom jeho priemerná spotreba v kombinovanom cykle klesla zo 16,4 na 15,8 l/100 km. Motor 5,5 V12 modelov 57 a 62 si svoj maximálny výkon 405 kW (550 k) zachoval, no tiež je úspornejší, keď jeho priemerná spotreba klesla z 15,9 l/100 km na rovných 15. Nová osemročná garancia (alebo do najazdenia 200 tis. km) modernizovanému Maybachu svedčí.
Napriek ľahkému faceliftu všetko nasvedčuje tomu, že výroba Maybachov o niekoľko rokov skončí. Dopyt po týchto honosných gigantoch totiž ani zďaleka nenapĺňa pôvodné očakávania.
Zdroj: 00
Zdroj: 03
Zdroj: 02
Zdroj: 04
Zdroj: 05
Zdroj: 06
Zdroj: 07
Zdroj: 08
Zdroj: 09
Foto – Daimler