Pri plánovaní auta z vyššej strednej triedy väčšina záujemcov smerovala svoje žiadosti o cenové ponuky do nemeckého prémiového tria. Audi A6, BMW radu 5 a Mercedes-Benz triedy E sú najzásadnejšími členmi celej triedy. Svoju časť síce oslovilo aj Volvo S80 a pár zákazníkov oslovila Lancia Thema, ale prím nemeckej trojice neohrozili.
Viac vody by mohla namútiť novinka z Talianska. Maserati po predstavení nového Quattroporte v luxusnej triede pripravilo ďalší nový model Ghibli. Ten je nachystaný, aby potiahol zákazníkov práve od spomenutej nemeckej trojice.
To by nebolo jednoduché, keby sa automobilka zubami-nechtami drží doteraz presadzovaného použitia výlučne benzínových agregátov. Ghibli bude historicky prvým vozidlom značky s trojzubcom v znaku, ktorý bude poháňať naftový motor.
Trojlitrový naftový agregát bude mať očakávané usporiadanie V6. Okrem neho bude tradične možné zvoliť aj benzínovú alternatívu s rovnakým objemom, počtom valcov aj usporiadaním. Systémom pohonu bude najbližšie práve produktom s trojcípou hviezdou a modro-bielej vrtuli.
Motor vpredu bude štandardne poháňať zadné kolesá. A podobne ako produkty so Stuttgartu a Mníchova sa dostane aj na pohon všetkých kolies. Jeho označenie je známe už z iných modelov z koncernu Fiat. Kombináciu znakov Q4 používala aj Alfa Romeo.
Maserati plánuje produkciu až 50 000 kusov Ghibli ročne. Okrem nemeckej trojice zakúri pod kotlom aj väčšiemu bratovi, Quattroporte, pretože obe vyzerajú rovnako dobre a v oboch budú jazdiť najviac dvaja ľudia. Možno práve preto bude bližšie k 6 GranCoupé a CLS. Tie by mohli naznačiť aj cenu, Mercedes-Benz CLS s trojlitrom verzie 350 CDI stojí 64 260 eur. Maserati Ghibli by sa s naftovou jednotkou mohlo dostať pod hranicu 80 000 eur.
Foto – Maserati