Ford predstavil nový motor 1,0 EcoBoost. Ako názov napovedá, objem je jeden liter. EcoBoost znamená použitie prepĺňania. Čo však vidno nie je, je fakt, že ide o trojvalec. Je to najmenší motor, ktorý Ford v celej histórii vyrobil.
Motor bude v ponuke celosvetovo, čiže aj v USA, kde sa pomaly objem nahrádza turbami. Malý motor teda prepĺňa turbodúchadlo, má priame vstrekovanie a dve nezávislé časovania ventilov (Ti-VCT).
Najmenší EcoBoost však poskytne až 89 kW (122 k) a 152 Nm. Tie konkurujú súčasnému motoru 1,6 Ti-VCT. Poháňať bude napríklad nový model B-Max. Viac detailov výrobca prezradí až na jeseň na frankfurtskom autosalóne.
Okrem motora Ford na tlačovej konferencii predstavil aj nové prevodovky. Osemstupňový automat disponuje meračom vstupného krútivého momentu, ktorý má pomôcť lepšiemu rozhodnutiu o zaradenom stupni.
Zdroj: 01
Druhou prevodovkou je e-CVT. Je navrhnutá, skonštruovaná a vyrábaná Fordom. Mala by pomôcť hybridným modelom k lepšej spotrebe.
Redukcia objemu motora pri zachovaní výkonov, tzv. ,,downsizing“ sa stala hlavným prostriedkom na znižovanie emisií a spotreby u súčasných automobilov. Preto je napríklad aj v Mercedese-Benz CLS použitý ako základný motor s objemom 2,2 litra a štyrmi valcami.
Jediný problém tejto stratégie je psychika užívateľa. Ináč by nič nebránilo nasadiť 1,0 EcoBoost ako základný motor aj do Mondea. Volkswagen už 1,2 TSI predsa v Passate má. A má ho dokonca aj v Sharane.
Zdroj: 02
Zdroj: 03
Foto - Ford