Najmenší model portfólia britského výrobcu terénnych vozidiel – Range Rover Evoque má verziu, ktorá bude súťažiť na Rally Dakar.
Tento fakt má na svedomí Excite Rallye Raid Team. V rokoch 2012 a 2013 bude prevádzkovať tri vozidlá pripravené spoločnosťou RaBe Race Cars. Po štyroch rokoch príprav a testovania je auto pripravené. Na niekoľkých podujatiach sa objavili testovacie verzie, ktoré dosiahli stopercentnú mechanickú spoľahlivosť.
Aj keď Land Rover a Range Rover nepatria pod BMW, tak v prípade tohto auta spolupráca pokračovala. Pohon zaobstaráva naftový motor od BMW. Konkrétne je to trojlitrový V6, ktorý pri použití reštriktoru požadovaného FIA produkuje 205 kW (275 k) a zaujímavejších 650 newtonmetrov.
Výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá. Medzistupňom je prevodovka ZF so šiestimi stupňami a redukciou.
Auto postavené pre skupinu T3 svetového šampionátu váži 1900 kilogramov. Rozmery veľa spoločného s originálnym Evoque tiež veľa nemajú. Dĺžka sa zmenšila na 3,8 metra, šírka je presné dva metre a výška 190 cm.
Trakciu a kontakt s vozovkou sprostredkujú podvozkové časti od firmy Reiger. Disky dodáva vychytený výrobca pre preteky, Compomotive. Range Rover disponuje modelom Atacama Rally Raid s priemerom 16 palcov. Obutie korešponduje s určením špeciálu. Už názov BF Goodrich desert race G series napovedá, že budú prispôsobené na pohyb po piesku na púšti.
Každé nasadené auto bude mať vlastného pilota. Vybraní boli Martin Rowe, Andrew Coley a John Hardy.
Foto – Excite Rally Team