Po motokárach sa teraz Lotus dostane aj do rally. FIA spustila kategóriu GT v svetovom šampionáte. To je ideálna príležitosť pre Lotus diverzifikovať do ďalšej športovej disciplíny motorizmu. Preteky sa budú konať na asfaltových tratiach Monte Carla, Korziky a San Rema.
Pre samotného riaditeľa skupiny Lotus, Claudia Berreho, má rally špeciálny význam. Sám sa dostal na pódium v talianskom šampionáte na rally San Marina. Vtedy jazdil s vozidlom Talbot Sunbeam Lotus. Práve on odhaľoval rally verziu Exige.
,,S novou kategóriou R-GT vidíme ten správny čas na návrat do tohto športu. Samozrejme prístup oproti predchádzajúcim víťazstvám spred 30 rokov na Talbote je odlišný. Chceme súťažiť a vyhrať. Naše nové rally auto, Exige R-GT je splneným snom,“ hovorí Claudio Berro.
Lotus uvádza, že auto je zaujímavé jednoduchosťou ovládania. Podľa správ nie je treba byť profesionálnym pilotom, aby sa auto dalo šoférovať. Rally auto bolo tvorené popri klasickej cestnej verzii.
O adekvátne výkony sa stará 3,5 litrový motor V6 z cestnej verzie Exige. Dokonca mu dýchať pomáha kompresor. Preto v sérii odovzdáva až 257 kW (410 k) s krútiacim momentom 400 Nm. Najväčšou zmenou sú úpravy prevodovky a mierne reštrikcie, kvôli lepšej kontrole výkonu.
Talbot Sunbeam Lotus, model s ktorým jazdil aj šéf skupiny Lotus jazdil aj na tohtoročnom Rallylegend v San Marine.
Foto – Lotus