Nová verzia Exige S ponúkne v rovnakej karosérii s rovnakým motorom novú prevodovku. Výrobca tvrdí, že toto bude ekologickejšia a rýchlejšia alternatíva. Šesťstupňovej prevodovke trvá preradenie iba 240 milisekúnd.
Na prístrojovej doske bude aj tlačidlo Sport. Keby náhodou nebol Lotus v bežnom nastavení dostatočne športový, zlepší sa týmto reakcia plynu. Tiež sa otvorí ventil vo výfuku a obmedzí stabilizačný systém.
Motor s objemom 3,6 litra a usporiadaním V6 je rovnaký ako pri manuálnej verzii. Jeho výkon zostal na hodnote 258 kW (350 k) a krútiaci moment vrcholí pri 400 Nm. So šesťstupňovou automatickou prevodovkou zrýchli kupé na stovku za 3,9 sekundy. Oproti manuálu rýchlejšie o 0,1 sekundy.
Na okruhu Hethel zajazdila automatická verzia rovnaký čas ako manuál. Slušne sa znížili emisie. Z manuálnych 235 gramov je pri automate 222 gramov CO2 na kilometer. Auto s hmotnosťou 1 182 kilogramov dokáže vyvinúť 261 km/h. Exige S Roadster zostane pri 233 km/h.
Lotus Exige S automatic - chýba jeden pedál a jedna páka Zdroj: Lotus
Ľahké auto potrebuje v kombinovanom cykle 9,5 litra na každých sto kilometrov. Príplatok za automatickú prevodovku predstavuje 2 185 eur.