Nový model nielen naznačuje dizajnový vývoj ostatných v budúcnosti, ale bude reálnym sériovým vozidlom, ktoré bude možné kúpiť. Avšak vznikne v obmedzenom počte 130 kusov. Výroba má začať v priebehu budúceho roka. Bude úplne prvým vozidlom, ktoré kompletne vzniklo s dohľadom nového vlastníka, čínskeho Geely.
Batérie do vozidla zabezpečil Williams Advanced Engineering a majú 2 000 kW, podľa toho, čo je v tlačových správach. Hovorí sa tiež o nabití na 80 percent za 12 minút, čo už by sa približovalo bežnej návšteve čerpacej stanice s autom spaľujúcim fosílne palivá.
Evija bude mať štyri elektromotory, každý bude mať výkon 368 kW (500 k), čo znamená celkový výkon 1 472 kW (2 000 k). Štyri elektromotory znamenajú pohon všetkých štyroch kolies. Lotus oznámil, že na stovke bude Evija za menej ako 3 sekundy. To ale zvládne aj Porsche 911 GT2 RS.
Lotus Evija - má 4 elektromotory Zdroj: Lotus
Zaujímavejšie je zrýchlenie na 200 kilometrov za hodinu. To trvá 6 sekúnd z nuly. Z pokoja na trojstovke je Evija za 9 sekúnd. Odhaduje sa, že maximálna rýchlosť je niekde na úrovni 320 kilometrov za hodinu.
Konštruktéri použili karbónový základ a kompozitné materiály, čím sa podarilo dostať hmotnosť na 1 680 kilogramoch. Aktívna aerodynamika zase pomáha udržať auto na ceste aj vo vysokých rýchlostiach, ktorých je naozaj schopné.
Lotus bude za jeden kus pýtať od 1,5 do dvoch miliónov eur, pričom na začiatok bude nutné zložiť zálohu 250-tisíc eur.
Lotus Evija - interiér je rovnako futuristický Zdroj: Lotus