Luxusnejšie modely z Francúzska pristúpili na ofenzívny systém. Trojdverový hatchback DS3 nasledoval päťdverový DS4, nedávno k nim pribudol väčší model DS5 s možnosťou kombinácie naftového motora a elektromotora.

Pekinský autosalón o pár dní zažije premiéru konceptu Numero 9. Patrí do segmentu D, pričom za jeho konkurentov sú považované modely vyššej strednej triedy. Auto tiež ukazuje dizajnové detaily, ktoré Citroën použije aj pri menšom sedane a luxusnejšom SUV.

Tvar karosérie vzdialene pripomína Ferrari FF, tiež je to kupé s kufrom, čiže shooting brake. Elegantno-športový vzhľad konceptu nemožno uprieť. A v tomto prípade sa ani spojenie nevylučuje.

Súčasný hybridný boj výrobcov zasiahol aj pod kapotu toho, čo by mohlo byť budúcou DS9. Dlhá kapota ukrýva benzínové srdce so štyrmi valcami a objemom 1,6. Prepĺňanie je samozrejmosťou, preto odovzdáva výkon 165 kW (225 k).

Spaľovací motor poháňa predné kolesá. O zadné sa stará elektromotor umiestnený pri zadnej náprave. Jeho výkon je 51 kW (70 k). Keďže poháňa zadné kolesá, tak sa dá hovoriť o pohone všetkých kolies.

Ako výhradne elektrické vozidlo prejde Numero 9 až 50 kilometrov. Potom sa k slovu dostane motor pod prednou kapotou. Vďaka kombinácii oboch sa dostane auto na stovku za 5,4 sekundy. Maximálne potom dosiahne 244 km/h. Zaujímavejší je ale údaj o priemernej spotrebe. Výrobca udáva, že každých sto kilometrov budúca DS9 spáli 1,7 litra benzínu, pri emisiách 39 gramov CO2 na kilometer.

Foto - Citroën