Na rovnakú dráhu sa dal aj Lexus, luxusná odnož Toyoty. Svoje nové kupé vyšperkoval a dal mu meno RC F. Premiéra modelu prebehla v Detroite. Logiku to má, lebo aj samotná značka vznikla najmä pre potreby trhu v USA.

Predná časť je stále typický Lexus, maska s tvarom presýpacích hodín alebo votrelca má masívne sito. Nárazník s veľkými otvormi pod svetlami plynule naväzuje na svalnaté predné blatníky s otvormi na odvod vzduchu od bŕzd.

Kozmetické detaily prednej časti už doťahuje iba otvor v kapote. Celý bok sa vyrysoval a pôsobí tak, že auto schováva veľkú silu. Vzadu si verzia F pomohla novým nárazníkom s výrazným difúzorom. Zvláštnosťou sú koncovky výfuku. Dva kusy na každej strane nie sú v horizontálnej rovine, ale tá, čo je bližšie stredu auta vystupuje o niečo vyššie.

Kované disky s priemerom 19 palcov nevyzerajú malé, ani veľké. Presne sa ku karosérii hodia. Kvôli zväčšeniu agresivity sa dá rozšíriť výbava o karbónový balík s karbónovou strechou a o aktívny spojler vysúvajúci sa od rýchlosti 80 km/h. Späť sa potom schová, keď RC F spomalí pod 40 km/h.

Interiér so športovými sedadlami a zrezaným volantom nie je až tak zaujímavý ako to, čo sa prebúdza štartovacím tlačidlom. Pod prednou kapotou je motor V8 s objemom 5 litrov. Jeho výkon 335 kW (450 k) a krútiaci moment 518 Nm prechádza cez automatickú osemstupňovú prevodovku na zadné kolesá.

Lexus RC F - hlavica automatu vyzerá ako manuál

RC F zrýchli na stovku za 4,8 sekundy a maximum leží pri 270 km/h. Zvláštnosťou motora je, že, podľa vyjadrenia automobilky, beží pri pomalej jazde s Atkinsonovým cyklom na zlepšenie spotreby a pri vyšších otáčkach sa prepína na Ottov cyklus kvôli lepším dynamickým parametrom.

Foto - Lexus