Bezpečné auto však mohlo budiť dojem nudnosti. Lenže vtom sa objavila verzia V70 R. Automobilka ju ukázala na autosalóne v Paríži v roku 2002. Vyrábať sa začalo hneď ďalší rok ako modelový ročník 2004. Okamžite sa stala najvýkonnejším Volvom vo vtedajšej produkcii.
Karoséria s novými nárazníkmi a veľkými 18-palcovými diskami predvádzala na prezentačných kusoch aj modro-zelenú svetlú metalízu. V realite väčšina zákazníkov odvahu na tento odtieň nemala. Interiér s oranžovou farbou už zvládlo viac majiteľov.
Pod kapotou V70 R pracoval radový päťvalec s objemom 2,5 litra, teda presne 2521 centimetrov kubických. V štandardnom spojení s manuálnou prevodovkou zvládal okrem 221 kW (300 k) aj 400 Nm. Len do roku 2006 s päťstupňovým automatom musela automobilka obmedziť krútiaci moment na 350 Nm. Po roku 2006 prišiel nový šesťstupňový automat, ktorý zvládal celú porciu.
Kombi zvládlo šprint z nuly na stovku za 5,9 sekundy a pokračovalo k maximu 250 km/h. Kombinovanú spotrebu výrobca udával na úrovni 10,9 l/100km. Na auto s daným výkonom a pohotovostnou hmotnosťou 1782 kilogramov to nie je zlý výsledok.
Volvo V70R - oranžový interiér značil vrcholný model Zdroj: Volvo
Volvo svoj výkonný model vybavilo aj podvozkom 4C. Na jeho vývoji spolupracovalo so známou firmou Öhlins. Výsledkom boli tlmiče, ktoré nastavovali svoju charakteristiku podľa aktuálnych podmienok a stavu vozovky. Na výrobu bŕzd si Švédi prizvali Brembo.
Výroba modelu skončila v roku 2007 bez priameho nasledovníka.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.