Model SVX sa ukázal už v roku 1989 na autosalóne v Tokiu ako koncept. Karosériu s hladkými líniami mal na svedomí Giorgetto Giugiaro z talianskeho štúdia ItalDesign. Japonci ho doviedli do sériovej výroby aj s kontroverzným prvkom, oknom v okne.

Názov SVX sa dá veľmi jednoducho vysvetliť. Automobilka ho brala ako Subaru Vehicle X. Spomenuté okno v okne bolo nutné kvôli tomu, aby sa predné sklo naoko spájalo s bočnými. Aj vďaka tomu SVX vo svojom čase dosahovalo výborný koeficient odporu vzduchu Cd=0,29.

Samotný predaj kupé sa začal v roku 1991. Presne v tom čase v našich končinách prišla Škoda Favorit s maskou so znakom v strede. SVX však nebolo predchodcom BRZ, nebolo vyslovene športovým autom. Trieda, ku ktorej sa hlásilo bola GT, Grand Tourer, čiže pohodlné auto schopné zvládnuť dlhé trasy.

Motor mal objem 3,3 litra a usporiadanie V6. Bol však kombinovaný iba s automatickou prevodovkou, pretože manuál, ktorý by bol schopný zvládnuť parametre motora Subaru nemalo. Automobilka používala pohon všetkých kolies ACT-4, ktorý posielal bežne 90 percent dopredu, ale v prípade preklzu išli nápravy 50/50. ACT-4 sa predávalo v USA, Kanade, Francúzsku, Nemecku a Švajčiarsku. Ostatné časti sveta dostali športovejší systém VTD, čo je permanentná štvorkolka s pomerom 36/64.

Subaru SVX - dobová reklama s fotkou interiéru

Agregát pod prednou kapotou schovával výkon 172 kW (231 k) a krútiaci moment 309 Nm. Stačilo to na stovku za 7,5 sekundy a maximum 248 km/h, kým neprišiel v roku 1994 obmedzovač na 230 km/h. Výroba sa skončila v roku 1996, s celkovým počtom 24 379 kusov celosvetovo.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.

Foto - Subaru