V relácii Top Gear sa Jeremy Clarkson pokúšal natočiť konské dostihy z obslužnej dráhy. Práve C6 vtedy porazilo BMW radu 5, lebo ponúkol vyrovnanejšiu jazdu a podvozok odfiltroval veľa nerovností, čo pôsobilo v konečnom dôsledku ako stabilizátor obrazu.
Ale aká je realita? Skúsili sme model zo začiatku produkcie s motorom V6 Hdi. Motory príliš slávne svojou spoľahlivosťou neboli, mali vraj poddimenzované kľukové hriadele. Ale aj napriek tomu nie je v inzerátoch problém nájsť autá s nájazdom 400-tisíc kilometrov.
Motor s výkonom 150 kW (204 k) si s C6-tkou celkom slušne poradí. A naviac usporiadanie V6 pridáva autu na vážnosti a kultivovanosti. To je však stále len ako doplnok ku pohodliu. Možno je Rolls-Royce pohodlnejší ale systém Hydractive 3+ má naozaj úžasné vlastnosti. Športovosť od C6 nemôžete čakať, ale ak čakáte komfort, tak ste na správnej adrese. Dokonca pri pravidelnej údržbe nie je systém ani nijako výrazne finančne náročný.
Citroën C6 - zvažujúca sa strecha nefavorizovala pasažierov vzadu Zdroj: jmr
Idete a máte pocit, že niektoré nerovnosti jednoducho neexistujú. Nečudo, že Jacques Chirac mal práve toto auto dlho ako reprezentačné vozidlo.
Citroën C6 mal veľkosťou konkurovať Mercedesu triedy E, či spomenutému BMW radu 5. Ale štýl konkurencie je príliš konzervatívny. Citroën do triedy priniesol reálnu avantgardu. Dizajn nepripomína nič iné. Dokonca opačne zalomené zadné okno dodnes neponúka takmer nikto iný.
Šokom je aj otvorenie dverí, ktoré predvedie bezrámové dvere. Interiér je priestranný, avšak zadní pasažieri majú trochu problém s klesajúcou líniou strechy. Vpredu je miesta naozaj veľa a sedadlá sú znova ako podvozok, v prvom rade pohodlné. Ukazovatele pred vodičom sú schované v štrbine za volantom a C6 mala aj Head-up displej s premietaním priamo na sklo.
Citroën C6 - zadné okno je veľmi špecifické Zdroj: jmr
V svojej dobe stál Citroën C6 najviac zo všetkých áut značky. Cenou presahoval 1,5-milióna slovenských korún, čo je ekvivalent podobného konkurenta z prémiovej sekcie triedy. Aktuálne sa ceny jazdených kusov pohybujú v rozmedzí 4 000 až po 32-tisíc za kus s nájazdom do 40-tisíc kilometrov a novším a spoľahlivejším naftovým trojlitrom. Aktuálne sa zdá, že sú ceny na minime, čo by mohlo znamenať, že postupne začnú rásť. Väčšiu hodnotu budú mať, samozrejme, novšie modely so spoľahlivejším trojlitrom, alebo tie kusy, ktoré majú V6 spaľujúci benzín.
Citroën C6 - displej ukazoval všetky informácie a dopĺňal ho HUD Zdroj: jmr