Preto muselo byť zamerané na inú cieľovú skupinu. Clio oproti svojmu predchodcovi, tiež legendárnej päťke o niečo narástol, čím vytvoril veľkostný priestor na miniauto. V roku 1989 bol ťažkou úlohou poverený projektový riaditeľ Yves Dubreil.
Vývoj bol vedený tak, aby boli splnené základné požiadavky. Prvou bola nízka cena a druhou výnimočný dizajn. V rámci vytvárania nových riešení konštruktéri pre nové Twingo vytvorili napríklad posuvnú zadnú lavicu, ktorá umožňovala uprednostniť priestor pre pasažierov, alebo batožinový priestor.
Finálna verzia sa predstavila v roku 1992 v Paríži. Pár mesiacov po tom, v roku 1993 sa Twingo začalo predávať, čo znamená, že tento rok malý Renault oslávil 20 rokov. Jednopriestorová karoséria bola v triede unikátnou. Malé auto s okrúhlymi svetlami a troma otvormi na prívod vzduchu na kapote bola veľmi odvážna. Aj vnútri nebolo práve obvyklé.
Spočiatku dvojramenný volant až taký prelom nebol. Skôr veľa ľudí nadchol rýchlomer v strede palubnej dosky v malom otvore. Okrem ukazovateľa rýchlosti bol v strede aj palivomer a merač prejdenej vzdialenosti. Pred volantom tak zostali iba nevyhnutné kontrolky.
Zaujímavou možnosťou bolo sklopenie všetkých sedadiel, čo vytvorilo v interiéri dvojmiestnu posteľ. Výraznými medzníkmi vo životnom cykle boli roky 1994 (verzia s TwingoEasy s manuálnou prevodovkou bez spojky), 1996 (predstavenie verzie s automatickou trojstupňovou prevodovkou) a rok 1998, prinášajúci výraznejší facelift modelu.
Renault Twingo - po sklopení sedadiel sa v Twingu vyspali dvaja ľudia
Prvá generácia využívala výlučne radové štvorvalce. Spočiatku to bol iba agregát 1,2 s výkonom 41 kW (55 k). Neskôr ho nahradil osemventilový štvorvalec s objemom 1,15 litra. Ten ponúkal 45 kW (60 k). Vrcholom ponuky sa však v roku 2000 stal motor 1,2 16V dosahujúci 55 kW (75 k). Výkony boli dostatočné na hmotnosť od 790 kilogramov.
Aj keď bolo v roku 2007 nahradené druhou generáciou, v Kolumbii sa vyrábalo až do minulého roku (2012).
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.
Foto - Renault