Rozporuplné reakcie vzbudzuje veľa áut. Ale Renault Avantime má aj medzi nimi svoje čestné miesto. Istou časťou sa ponáša na kupé. Nasvedčuje tomu počet dverí, bezrámová konštrukcia a usporiadanie so štyrmi sedadlami. Na prvý pohľad však je zrejmé, že výška do tohto segmentu nesedí. Z tejto perspektívy to je MPV.

Rozporuplnosť auta nesvedčila príliš predaju. A v kombinácii jediným motorom, ktorý bol v ponuke od začiatku sa nestal kasovým trhákom. Treba mu však nechať fakt, že zaujal a rozprúdil konverzáciu.

Rok 2001 bol tým, kedy sa sériový Avantime predstavil svetu. Bohaté presklenie a dvojfarebnú karosériu dotvárali bezrámové dvere a absencia B-stĺpika. Patrick Le Quément, hlavný dizajnér vytvoril niečo nezvyčajné. Problémom však mohlo byť otváranie dverí.

Dvere boli obrovské. To by znamenalo skoro nemožné nastupovanie a vystupovanie v normálnych parkovacích boxoch. Pánty preto neboli obyčajné, ale mali dva pohyby. Dvere sa okrem samotného otvorenia aj vysunuli von z karosérie, takže na pohodlné používanie nebolo treba taký veľký uhol otvorenia.

Pôvodný koncept však debutoval dva roky pred prvou sériovou verziou. Tiež sa volal Avantime, druh karosérie si Francúzi nazvali Coupéspace a plachtu z neho stiahli na Ženevskom autosalóne v roku 1999. Teda v týchto dňoch to bude 13 rokov.

Produkčná verzia začala ostro a ponúkla iba trojliter V6 s výkonom 152 kW (207 k). Ten poháňal cez šesťstupňovú prevodovku predné kolesá. O niečo neskôr tlak spôsobil pripojenie dvoch alternatívnych motorov.

Trojliter bol pre niektorých veľa. Tí mali možnosť kúpiť dvojlitrový štvorvalec s prepĺňaním. Poháňaná náprava sa nezmenila, len výkon klesol na 120 kW (163 k). Dopyt po naftovom agregáte bol tiež uspokojený. Motor 2,2 dCi pochádzal z vtedajšej ponuky výrobcu a poskytoval 110 kW (150 k).

Interiér dokázal prepraviť štyroch cestujúcich. Bol však označovaný ako 2+2, prední pasažieri boli tým pádom bez problému. Zadní miesta na rozdávanie veru nemali. Zostalo však dosť miesta na batožinu. Objem kufra sa vyšplhal na 540 litrov.

Bolo dopredu jasné, že tento model nebude ťahúňom automobilky. Jeho výroba sa aj ta skončila relatívne skoro, po dvoch rokoch, v roku 2003. Celkovo bolo vyprodukovaných 8557 kusov.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na ETREND.sk.
Prečítajte si všetky.

Foto – Renault