Pod kódovým označením R1130 vznikalo auto s rázvorom 2270 milimetrov a dĺžkou presne 4000 milimetrov. Tvary karosérie má na svedomí Philippe Charbonneaux. Aj keď bol R8 (Renault 8) o 30 milimetrov užší od predchodcu, každé predné sedadlo bolo o 60 milimetrov širšie.

Renault 8 bol jedným z prvých automobilov značky, ktorý brzdil kotúčovými brzdami na všetkých kolesách. Auto tak získalo aj prvenstvo svetovo medzi sedanmi tejto veľkosti. Ale v roku 1965 španielsky importér predstavil verziu s bubnami na zadnej náprave.

V roku 1963 automobilka najmä pre domáci, francúzsky, trh pripravila poloautomatickú prevodovku. Skôr sa ale dala označiť za automatickú spojku, podobne ako Saxomat na nemeckých autách. Spojku v podstate nahradil magnetický systém, kým prevodovka s tromi rýchlostnými stupňami zostala podobná tej v Dauphine.

Kým spočiatku bol v ponuke litrový štvorvalec (32 kW/44 k), rok 1964 priniesol nový motor pre verziu Renault 8 Major. Agregát s objemom 1,1 litra už prišiel s 37 kW (50 k). Ale v roku 1965 prišla ešte výkonnejšia pohonná jednotka s výkonom 66 kW (90 k). Bola vyhradená pre verziu Gordini. Vyšší výkon prišiel zásluhou novej hlavy motora a dvoch karburátorov Solex.

Renault 8 - výrobná linka Zdroj: Renault

Renault 8 sa vyrábal od roku 1962 do roku 1973 vo Francúsku. Zmenené verzie sa tiež produkovali v Španielsku, Rumunsku ako Dacia a v Bulharsku ako Bulgarrenault. Nástupca prišiel v podobe nového modelu 12, u nás známeho napríklad aj ako Dacia 1310.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.