Porsche bolo na prelome tisícročí uznávaným výrobcom športových vozidiel. Tým je dodnes, ale vtedy ešte poškuľovalo po vyššej kategórii superšportov. Tým činom bolo predstavenie konceptu Carrera GT v Paríži v roku 2000.

Spočiatku to mal byť len pútač, ktorý by pritiahol návštevníkov k stánku automobilky. Ale pritiahol tej pozornosti toľko, že automobilka začala zvažovať jeho malosériovú výrobu. S ohľadom na okolnosti sa začala až v roku 2004.

Toľko diskutovaný SUV model Cayenne sa stal prostriedkom, vďaka úspechu ktorého, mohla výroba začať. Áno, za Carreru GT, teda jej produkciu svet vďačí kontroverznému SUV. Komerčný úspech Cayenne zabezpečil dostatok peňazí na vývoj.

Produkcia sa síce skončila po troch rokoch, ale vyrobených bolo až 1270 kusov. Pôvodný plán znel až 1500 kusov, ale Porsche výrobu stoplo po tom, čo USA zmenilo predpisy týkajúce sa airbagov. USA bol predsa najväčším trhom pre Carreru GT. Z celkového počtu sa tam umiestnilo až 604 kusov.

Pôvodný koncept mal v strede umiestnený motor 5,5 V10 s 416 kW (558 k). Do série napriek tomu zamieril motor rozpracovaný od roku 1992 skonštruovaný pre Footwork F1. Zo základu V10 s objemom 5,7 litra sa podarilo dostať 450 kW (612 k).

Motor bol spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Jej hlavica bola poctou legendárnemu modelu 917 z Le Mans. Bola z bukového dreva. Klasiku doplnil po roku výroby príplatkový prvok s názvom karbónová hlavica radiacej páky.

Arzenál mal dostať auto s hmotnosťou 1380 kilogramov na stovku za 3,9 sekundy a maximálne na 330 km/h. Reálne testy ukázali, že zrýchlenie trvá iba 3,5 sekundy na stovku a 160 km/h je za 6,8 sekundy. Zastavene zabezpečovali keramické brzdy s priemerom 380 milimetrov.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na ETREND.sk.
Prečítajte si všetky.

Foto – Porsche