Ferdinand Porsche bol tým človekom, ktorý stál za Volkswagenom Beetle, alebo Chrobákom. A jeho syn, Ferdinand Ferry Porsche v roku 1948 predstavil svoj vlastný prototyp modelu 356, nazvaný jednoducho, No.1. Porsche 356 sa dá považovať za prvé sériové Porsche. Pred ním boli len tri prototypy na preteky z Berlína do Ríma v roku 1939, ktoré boli zrušené.
Niekoľko riešení zdieľala 356 priamo s Volkswagenom. Vzduchom chladený štvorvalec mali oba umiestnený vzadu za nápravou a mali pohon zadnej nápravy. Počas celého života auta sa udiali len veľmi malé zmeny v tvaroch. Niektoré pretrvali až do dnešnej 911.
Počas celej produkcie od roku 1948 do roku 1965 sa vyrobilo celkovo 76 313 kusov 356 vo všetkých verziách. Už od začiatku sa popri kupé predával aj kabriolet. Na začiatku päťdesiatych rokov nebolo neobvyklé, že otvorených áut sa predalo viac ako uzavretých.
Za celú kariéru vzniklo niekoľko verzií 356. V roku 1955 prišla na svet 356A. Zmeny neboli veľké, ale posunuli auto o kus dopredu. Zmizli delené okná vpredu a vzadu a pribudli výkonnejšie motory. Hneď rok po predstavení modernizovanej verzie bol vyrobený jubilejný kus s poradovým číslom 10 000.
V roku 1959 vystriedala Áčko verzia B. Nová 356B prešla výraznejšími štylistickými úpravami. Porsche 356B bolo najpredávanejšou alternatívou v celej histórii modelu. Jej najvýraznejším znakom sú zväčšené okná. Rovnako sa zmenili aj predné blatníky s vstavaným hrdlom nádrže na pravej strane.
Poslednou inkarnáciou 356 sa stalo C. Model pre rok 1964 mal kotúčové brzdy na oboch nápravách a mohol byť vybavený najvýkonnejším motorom z celej histórie. Dosahoval 70 kW (95 k). To bol viac ako dvojnásobok oproti začiatku produkcie.
Porsche 356 sa vyrábalo až do roku 1965 aj napriek tomu, že náhrada, Porsche 911 prišla už v šesťdesiatom treťom.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na ETREND.sk.
Prečítajte si všetky.
Foto – Porsche