Peugeot 505 GTi vychádzal zo štandardného modelu 505 s karosériou sedan. Prelom sedemdesiatych a osemdesiatych rokov priniesol do portfólia výrobcu vietor víriaci situáciu v strednej triede. Aj napriek športovejšiemu vzhľadu auto stále ponúkalo miesto pre piatich pasažierov a nadmieru veľký batožinový priestor.
Už v základnej verzii ponúkalo väčšie GTi kotúčové brzdy s hydraulickým posilňovačom na všetkých štyroch kolesách, pneumatiky Michelin TRX, výškové nastavenie vodičovho sedadla, elektricky ovládané okná, strešné okno, ale najmä samosvorný diferenciál.
Od základných modelov sa GTi líšilo použitím špecifických zliatinových diskov a decentného spojleru na kufri. Ani pri výkonnom sedane si Peugeot neodpustil ukazovateľ s názvom Econoscope. Pozostával z troch malých svetielok v otáčkomere. Zelené indikovalo ekonomickú jazdu, oranžové a červené znamenalo, že vodič nerieši objem paliva strácajúceho sa z nádrže.
Pravý 505 GTi mal neprepĺňaný motor. Vznikol vývojom dvojlitra a mal objem zväčšený na 2155 centimetrov kubických. S výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom 188 Nm dokázal agregát rozbehnúť 1235 kilogramové auto na stovku do 10 sekúnd. Pohonná jednotka nemala karburátory, ale vstrekovanie Bosch LE2-Jetronic.
Peugeot 505 GTi - pod kapotou mal upravený štvorvalec Zdroj: Peugeot
Ovládaniu okrem nízkej hmotnosti a samosvoru pomáhalo aj nezávislé zavesenie náprav. Svetlá výška klesla v porovnaní so slabšími modelmi o 2,5 centimetra a obe nápravy získali prídavné stabilizátory. Čo auto stratilo na komforte pruženia, to stále zachraňovali mäkké sedadlá. Okrem sedanu sa 505 GTi mohlo pýšiť aj sedemmiestnou karosériou kombi, ale len na niektorých trhoch.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.