Z času na čas výrobcovia prídu s niečím špeciálnym. To sa stalo Oplu začiatkom tisícročia. V tom čase sa máloktorý model značky dal nazvať vzrušujúcim, prípadne aspoň zrýchľujúcim tep. A zrazu do ponuky pribudol Speedster.
Na britskom trhu niesol tamojšiu značku Vauxhall a názov VX220. Pre niektoré ázijské trhy sa dokonca premenoval na Daewoo Speedster. Tak, či onak, všetky verzie, či už s pravostranným, alebo ľavostranným riadením vychádzali z továrne Lotus Cars v Anglicku.
To vyvoláva automatické asociácie s Lotusom Elise. Presne s ním zdieľa, podľa výrobcu, niekoľko častí. Obe si užívajú povesť výkonných áut s výborným ovládaním. Platforma z Lotusu Elise bola upravená, aby mohla niesť motor z koncernu GM namiesto motorov Rover.
Speedster mal dokonca svoje vlastné produkčné číslo Lotus 116. Atmosférické modely mali kód Skipton a prepĺňaný Tornado. Podstatou však bola rovnaká filozofia ako pri východiskovom modeli. Celá platforma, využívajúca hliníkové trubky posunie ručičku váh na 150 kilogramov.
V prípade použitia štvorvalca s objemom 2,2 litra bez prepĺňania sa pohotovostná hmotnosť dostala na 870 kilogramov. Bolo to aj zásluhou toho, že celý motor bol z hliníka. Dosahoval 108 kW (147 k). V roku 2003 sa zjavil silnejší brat s dodatkom Turbo.
Turbo nebolo použité s pôvodným motorom, ale s oceľovým dvojlitrom, čo zdvihlo hmotnosť na 930 kilogramov. Ale zásadne stúpol výkon. Dostal sa na 147 kW (200 k). To znamenalo stovku za 4,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 242 km/h. Bonusom k vynikajúcim výkonom je možnosť zloženia plátennej strechy. Za príplatok bolo možné auto vybaviť pevným hardtopom.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na ETREND.sk.
Prečítajte si všetky.
Foto – Opel