V dobe predstavenia sa Calibra pýšila najlepším koeficientom aerodynamického odporu na svete. Hlavnou úlohou Calibry, ako kupé s usporiadaním 2+2, bolo ponúknuť alternatívu Fordu Probe či ako Vauxhall Calibra prebrať zákazníkov Roveru 200 Coupé. Samozrejme musela súperiť aj s japonskými rivalmi Toyota Celica alebo Nissan 200SX.
Titul auta s najlepšou hodnotou koeficientu aerodynamického odporu si Calibra držala celých 10 rokov, po ktorých prišla Honda Insight a Audi A2, ktoré ponúkli lepšiu. Pre Calibru Opel udával Cd 0,26, kým Audi a Honda hodnotu podliezli o 0,01.
Calibra vo veľkej miere využívala komponenty zo sedanu Vectra prvej generácie označovanej aj ako model A. Spočiatku sa v ponuke objavil štvorvalcový dvojliter s výkonom iba 85 kW (115 k), ale v roku 1990 pribudla výkonnejšia verzia so šestnástimi ventilmi dosahujúca 110 kW (150 k).
Rok 1992 priniesol najvýkonnejšiu verziu. Síce tiež ponúkala dvojliter, ale ten disponoval prepĺňaním, čo výkon vyhnalo až na 150 kW (204 k). Motor nebol spojený s pohonom prednej nápravy, ale s pohonom 4x4. Systém však pri väčšine kusov vypovedal poslušnosť, ak sa oň majiteľ náležite nestaral.
Opel Calibra - vznikla aj Keke Rosberg edícia Zdroj: Opel
Počas výroby sa ešte pod kapotou vystriedal dvojliter Ecotec s 100 kW (136 k) a od roku 1995 bol v ponuke aj agregát 2,5 V6 s 125 kW (170 k). Calibra sa vyrábala do roku 1997, pričom vzniklo 239 118 kusov. Z toho bolo 3385 kusov s pohonom 4x4 a 12 015 kusov s V6. Po troch hluchých rokoch Calibru nahradila Astra Coupé.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.