Automobilka na vývoj využila ponú silu superpočítača Cray-II. Pracovali na ňom Isao Sono a Toshio Yamashita. Model 300ZX bol jedným z prvých áut celkovo, ktoré boli vyvinuté v CADe. Nebola to len jediná novinka automobilu. Okrem toho športové vozidlo prišlo s viacerými nezvyklými riešeniami.

Tie kusy s motorom twin-turbo využívali riadenie všetkých štyroch kolies s názvom Super HICAS. Do roku 1994 využíval Nissan hydraulické ovládanie systému natáčajúceho zadné kolesá, potom však prešiel na elektronické riadenie.

Oblé kupé s tvarmi naznačujúcimi, že by malo mať vyklápacie predné svetlomety, ich malo schované pod priehľadným sklom. To bola jedna z vecí, ktorá pomáhala aerodynamike. Aj vďaka dizajnu získal najmä v USA niekoľko ocenení.

Pod prednou kapotou boli dve alternatívy. Základom bol trojliter VG30DE s atmosférickým plnením a usporiadaním V6. Ten dosahoval 166 kW (225 k) a 268 Nm. Ale nad ním trónila čerešnička. Základ bol síce ten istý, ale označenie VG30DETT niečo prezrádza.

Dve T v označení motora znamenajú presne to isté ako rovnaký prídavok pri motore Nissanu Skyline GT-R. TT v tomto prípade znamená Twin Turbo. Najvýkonnejší motor v 300ZX sa tak dostal na 224 kW (305 k) a 384 Nm. Zrýchlenie na stovku trvalo len cez 5 sekúnd.

Nissan 300ZX - prierez autom

Nissan ponúkal model, podobne ako predchodcov, ako 2+2.   V roku 1992 pribudlo po prvýkrát v histórii modelov Z kabrio. Automobilka kabrioletom reagovala na tuningové firmy ponúkajúce presne takúto konverziu. Väčšina z produkcie však bola targa, s odnímateľnými strešnými panelmi.

Od roku 1989 do 2000 sa celkovo vyrobilo 164 170 kusov.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.

Foto - Nissan