Najznámejšia implementácia bola bez pochýb v Mazde RX-7 s označením FD, čiže v tretej generácii. Agregát 13B-REW mal ako prvý masovo vyrábaný Wankel sekvenčné dvojité prepĺňanie. Na začiatku produkcie dosahoval 188 kW (255 k)   v roku 1993. Vo finále, v roku 2002, ponúkal až 206 kW (280 k). Úplné začiatky medzi rokmi 1991 a 1993 boli bez prepĺňania.

Karoséria dvojdverového kupé stavila výlučne na oblé tvary. Tie boli pre Mazdu v deväťdesiatych rokoch naozaj typické a tiahli sa celým portfóliom. Pre RX-7 boli charakteristické aj spojené zadné svetlomety a krídlo.

FD bolo vo svojej dobe jedno z najlepšie ovládateľných a najlepšie vyvážených áut svojej doby. Ľahký 1,3-litrový motor bol až za prednou nápravou, čo umožňovalo rozloženie hmotnosti 50:50 a veľmi nízke ťažisko.

Mazda RX-7 bola v ponuke s päťstupňovou manuálnou, alebo so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Každý z modelov bol ešte zaujímavý tým, že ponúkal koncepciu sedenia 2+2. Ale zadné sedadlá boli naozaj iba núdzové a od pohodlnej jazdy na dlhšie trasy mali naozaj ďaleko.

Finálna séria FD sa v roku 1999 objavila iba v domácom Japonsku. Pár dovezených kusov sa tak dá ešte objaviť v Austrálii a Spojenom kráľovstve. Inovácie obsahovali nové turbá, lepšie chladenie a hlavne novú prednú časť. Najvyššia výbava Type RS stála na podvozku Bilstein a 17-palcových diskoch. Hmotnosť vrcholného modelu klesla na 1120 kilogramov. Maximálny výkon bol 206 kW (280 k), ktoré boli maximum povolené japonskou vládou. Piaty prevodový stupeň dostal dlhší prevod, čo znížilo spotrebu na diaľnici. Následne prišla verzia Type RZ s rovnakými zlepšeniami ako RS, ale hmotnosťou iba 1100 kilogramov.

Mazda RX-7 - interiér obopínal vodiča Zdroj: Mazda

Výroba prestala bez reálneho nasledovníka v roku 2002 po 68 589 kusoch. Jediné auto, ktoré odvtedy ponúklo Wankel s logom Mazda bol štvordverový model RX-8.

Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.