Honda Insight na rozmeroch Fabie ponúkla miesto pre dvoch pasažierov. Tomu bola prispôsobená aj karoséria s dvoma dverami a tvarom kupé. Na začiatku Honda predstavila auto iba s manuálnou prevodovkou, ktorú ale v roku 2001 doplnila možnosť použitia bezstupňového automatu CVT.
Samotná karoséria auta bola ľahká, hmotnosť bez klimatizácie dosahovala iba 838 kilogramov. Nízku spotrebu nemali na svedomí len ľahké materiály, ale aj výborná hodnota aerudynamického koeficientu. Koeficient sa dostal na 0,25. Svoju úlohu zohrali aj zakrytované zadné kolesá. Ich výmena bola možná pod oklopení krytov.
Ako základ hybridného ústrojenstva fungoval litrový trojvalec. Malý motor tiež vo veľkej miere využíval ľahké materiály a dosahoval výkon 50 kW (68 k). Elektrická časť produkovala iba 10 kW (13 k) a 49 Nm. Kombinovaný výkon sa pohyboval na hranici toho, čo v tej dobe mali 1,5-litrové štvorvalce.
Energia sa ukladala do batérií NiMH. Technológia známa z mobilov nebola trvácna a postupne strácali kapacitu. Ich výmena v roku 2008 stála skoro 3 tisíc amerických dolárov. Honda tvrdí, že do roku 2008 zaznamenala len 200 zlyhaní batérií z celkových 100 tisíc hybridov viacerých modelov. V roku 2010 začali byť dostupné aj batérie z druhovýroby, poskytujúce väčšiu kapacitu za nižšiu cenu.
Honda Insight - hybrid pre dvoch
Hybrid sa mohol pochváliť spotrebou 3,4 litra v kombinovanom cykle. Prvá generácia Insightu skončila po šiestich rokoch v roku 2006 a Honda vyprodukovala 17 020 kusov. Pôvodný plán na obdobie znel 38 000 kusov.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na TREND.sk.
Prečítajte si všetky.